دنیای اقتصاد: تازه‌واردها موفق نبودند. فیلم‌های سیانور، ناسور، نیمه شب اتفاق افتاد و این زن حقش را می‌خواهد که از هفته گذشته وارد چرخه اکران شدند، هفته اول فروش را با رقم‌‎های دو و حتی یک رقمی پشت سر گذاشتند. این در حالی است که سینما در هفته پیش از آن نیز به علت برگزاری آیین‌های عزاداری عاشورا، افت فروش را تجربه کرده بود. اما به‌رغم این افت محسوس در بازار اکران، فروشنده توانست رکورد فروش فیلم «ابد و یک روز» را بشکند و عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سال را به نام خودش ثبت کند. به هر حال هفته گذشته نفس اکران چاق شد و فیلم‌های تازه‌ای از اول هفته به چرخه نمایش اضافه شدند؛ اما سینماروها ترکیب جدید فیلم‌های اکران شده را تا حالا نپسندیده‌اند.

البته این ترکیب با توجه به در جریان بودن ایام عزاداری محرم و صفر، خالی از فیلم‌های کمدی است؛ اما به نظر می‌رسد که جذابیت فیلم‌های غیرکمدی نیز برای مخاطب آنقدر بالا نیست که فروش فیلم‌ها در هفته هم، به ۱۰۰ میلیون تومان برسد. فروش فیلم‌های تازه اکران شده در یک هفته گذشته روی هم رفته به ۲۰۰ میلیون تومان نمی‌رسد. این رقم اگر در سال ۹۳ اتفاق می‌افتاد احتمالا از این سه فیلم با عنوان فیلم‌های پرفروش یاد می‌شد؛ اما استاندارد فروش در سال‌جاری تغییر کرده و این رقم‌ها جایگاهی در جدول پرفروش‌ها ندارد.کافی است فروش چندصد میلیونی برخی از فیلم‌های پرفروش امسال را آن هم تنها در روز اول اکران به خاطر بیاورید. به هر حال و به‌رغم افت فروش دو هفته اخیر، به نظر می‌رسد که در صورت چینش درست و جذاب فیلم‌های در حال اکران، زمستان پرفروشی در انتظار سینما باشد. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که فروش کل سینمای امسال به رقم ۲۰۰ میلیون تومان نزدیک شود. رقمی که انتظارها از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان فیلم‌های سینمایی را بالا خواهد برد. اما اگر چیدمان و ترکیب‌بندی فیلم‌های در حال اکران همچون ترکیب حاضر برای مخاطب جذابیت نداشته باشد یا فروش‌های بالقوه اکران در بازارهای غیرسینمایی محقق خواهد شد یا اینکه باید منتظر وارد شدن فیلم‌های روز دنیا به چرخه اکران داخلی باشیم.

سیانور

«سیانور» ساخته بهروز شعیبی است که پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره فرصت اکران یافت و طی دو روز و با تعداد اندکی سالن سینما در تهران و شهرستان‌ها توانست ۶۵ میلیون تومان فروش داشته باشد. قصه «سیانور» در دهه ۵۰ می‌گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می‌شود. در این فیلم که سید‌محمود رضوی آن را تهیه کرده است، مهدی هاشمی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی، حامد کمیلی، پدرام شریفی، فرزین صابونی، با حضور آتیلا پسیانی و بهروز شعیبی به ایفای نقش می‌پردازند.

نیمه شب اتفاق افتاد

«نیمه شب اتفاق افتاد» دومین ساخته تینا پاکروان نیز طی دو روز به فروش ۶۰ میلیون تومانی دست یافت. «نیمه شب اتفاق افتاد» که تهیه‌کنندگی آن را هم پاکروان به همراه امیرحسین عبداللهی بر عهده دارند، روایتگر داستان عشق‌های نامتعارف از عروسی تا عزاست. در این فیلم حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندری، رابعه اسکویی و... نقش‌آفرینی می‌کنند.

این زن حقش را می‌خواهد

«این زن حقش را می‌خواهد» به کارگردانی محسن توکلی نیز در روزهای آخر هفته به گردونه اکران پاییزی افزوده شد. این فیلم با توجه به سالن‌های اندکی که به فیلم اختصاص یافته است تاکنون ۵۰ میلیون تومان فروش را رد کرده است.فیلمنامه «این زن حقش را می‌خواهد» با نام قبلی «پانسیون» مضمونی اجتماعی دارد و بر اساس داستانی واقعی به نگارش درآمده است. فیلم داستان پایداری یک زن را روایت می‌کند که سعی در گرفتن حق قانونی‌اش از طریق مراجع قضایی برای قصاص فردی که او را مضروب کرده؛ دارد… در این فیلم میترا حجار، کامران تفتی، لعیا زنگنه، افسانه پاکرو، روشنک عجمیان، مینا جعفرزاده، رسول توکلی و رضا آشتیانی نقش‌آفرینی می‌کنند.

فروشنده

از سوی دیگر، «فروشنده» اصغر فرهادی پس از گذشت ۴۷ روز از زمان اکران توانست فروش ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی داشته باشد و همچنان در صدر جدول فروش باقی بماند.این فیلم به زندگی زن و شوهری می‌پردازد که در حال بازی در نمایش «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر هستند. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی. با حضور مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم، مهدی کوشکی، عماد امامی، احترام برومند، محمد امامی، علی‌رضا رفوگران، آزاده موحد، شیرین آقاکاشی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسداللهی و بازیگر خردسال سام ولی‌پور در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

لانتوری

«لانتوری» آخرین ساخته رضا درمیشیان نیز تاکنون توانسته ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. در این فیلم باران کوثری، نوید محمدزاده، مریم پالیزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی، ستاره پسیانی، بهرام افشاری، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی، سجاد تابش، یسنا میرطهماسب، وحید قاضی زاهدی، هادی احمدی، شهریار فرد، امیرحسین طاهری، امیررضا رنجبران، میثم نوروزی، علیرضا خاتمی، رضا رباط جزی، حامد اسماعیل‌زاده، پانته‌آ غدیریان، محمد حسین پور و نظام‌الدین کیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم درباره گروه «لانتوری» است و به موضوع اسیدپاشی در کشور می‌پردازد.

خشکسالی و دروغ

«خشکسالی و دروغ» ساخته پدرام علیزاده است که بر اساس نمایشنامه‌ محمد یعقوبی ساخته شده است تا چهارشنبه پیش توانست مرز یک میلیارد تومان را رد کند. یعقوبی این نمایش را بارها و‌بارها به روی صحنه برده و همواره با استقبال از سوی مخاطب همراه بوده است. فیلم‌نامه نسخه سینمایی «خشکسالی و دروغ» را هم یعقوبی نوشته که داستانش در چهارفصل روایت می‌شود. جشن تولد امید است. امید و همسر‌ش آلا به همراه آرش برادر آلا در میهمانی حضور دارند. میترا همسر قبلی امید به او زنگ می‎زند و می‌گوید به کمک امید احتیاج دارد. امید با میترا قرار ملاقات می‌گذارد و این آغاز ماجرا است... در این فیلم محمدرضا گلزار در کنار بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، مهدی محرابی، مارال بنی‌آدم و خاطره اسدی به ایفای نقش می‌پردازند. نیما راد، مهدی حسینی‌نیا، فرشاد میرزایی، سمانه اسماعیلی، افشین اخلاقی، آیلین کیخایی، زهرا مصطفوی، ابوالقاسم کرامتی و صدف فانی نیز دیگر بازیگران این فیلم هستند.

من

«من» به کارگردانی سهیل بیرقی پس از ۶۱ روز اکران از مرز ۲ میلیارد تومان رد شد. لیلا حاتمی، امیر جدیدی، بهنوش بختیاری، مانی حقیقی و... در اولین فیلم بلند داستانی بیرقی بازی می‌کنند.

ناردون

«ناردون» ساخته فریدون حسن‌پور و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور نیز با بازی امین حیایی، سیروس گرجستانی، مهران غفوریان، مهران رجبی، شهرام قائدی، امیر نوری، لیلا اوتادی و علی مسعودی ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروش داشته است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، خرج عروسی بیشتر است یا عزا، بهتر است عزا رو تو عروسی و عروسی رو تو عزا گرفت که خرجش کمتر شود.

ربوده شده

«ربوده‌شده» به کارگردانی بیژن میرباقری و بازی نیکی کریمی و روزبه بمانی، در ۲۶ روز نمایش خود توانسته به فروش ۱۴۰ میلیون تومانی دست یابد. در این فیلم علاوه‌بر نیکی کریمی و روزبه بمانی، سروش صحت، مارال فرجاد، پگاه خسروی، حامد جوادی، کامران ملکی، پرویز آبنار، امیر علیان، سعید بهروزی، فراز نسیبی، محمد عسگری، جلال جلالی، حسین پهلوان‌زاده، غزاله معتمد، پروانه شهشهانی، محسن ملکی، سیدداوود مرتضوی، هوشنگ رادی‌پور، محمد مین‌باشی و فرزانه قاسمی به هنرنمایی می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده: زوجی در آستانه‌ مهاجرت دچار مشکلاتی می‌شوند که مسیر زندگی‌شان را تغییر می‌دهد.

هیهات

«هیهات» فیلمی است که چهار کارگردان آن را روایت می‌کنند، این فیلم که همزمان با آغاز ماه محرم به روی پرده سینماها رفت با بازی حمید فرخ نژاد، حامد بهداد، بابک حمیدیان، مینا ساداتی و آلا نجم چهار روایت متفاوت از عاشورا دارد. این فیلم اپیزودیک ۹۰ میلیون تومان فروش داشته است. «کربلا جغرافیای یک تاریخ» نیز فیلم دیگری است که روایتی مستقیم از واقعه کربلا و عاشورا دارد. این فیلم طی ۱۹ روز نمایش ۹میلیون تومان فروش داشته است.

شکست تازه‌واردهای چرخه اکران

شکست تازه‌واردهای چرخه اکران

شکست تازه‌واردهای چرخه اکران

شکست تازه‌واردهای چرخه اکران