گروه بنگاه‌ها: مدیر طرح فیروزه شرق مشهد از اتمام ساخت فاز اول این طرح تا پایان شهریور خبر داد و گفت: ساخت این طرح از سال ۹۳ از سوی سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان و پیمانکاری شرکت اسکان ایران به‌منظور انگیزه‌های تفریحی، اشتغال و رفع محرومیت‌زدایی در مشهد آغاز شد.

محمد نظری با اعلام اینکه گودبرداری این مجموعه در سال ۵۵ به‌منظور ساخت فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شده بود، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این زمین به تملک بنیاد مستضعفان درآمد، اما به‌واسطه پاره‌ای از مشکلات، ساخت آن تا سال ۷۸ به تعویق افتاد. رئیس شرکت شهرسازی علوی با اشاره به اینکه مراحل مطالعات، پایدارسازی، آماده‌سازی و مجوزهای این طرح در سال ۷۸ صورت گرفت، اظهار کرد: مراحل اجرایی این طرح از دی سال ۹۳ آغاز شد که تاکنون حدود ۹۲ درصد پیشرفت داشته و تا پایان شهریور سال جاری مرحله سقف‌گذاری آن به اتمام خواهد رسید. وی اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این طرح مسکونی، اقامتی و تجاری را ۳۳۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: فاز دوم این طرح مهر امسال شروع می‌شود و تا پایان مهر ۹۷ کل آن تکمیل می‌شود.

پیمانکار طرح فیروزه شرق در ادامه مجموع زیربنای این مجموعه را ۱۰۳ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: این طرح شامل ۸۸ واحد تجاری، ۲۹۷ واحد مسکونی، حدود هزار پارکینگ و بالای ۶۰ درصد کل زیربنا دارای فضای مشاع است. غفارزاده زیربنای قابل فروش این طرح را بیش از ۲۴ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: در این مجموعه با توجه به دستور رئیس بنیاد مستضعفان، فارغ از مسائل اقتصادی، تاکید ویژه‌ای به معماری اسلامی، مسائل اجتماعی-فرهنگی منطقه و زائران حرم مطهر رضوی شده است. وی با اعلام اینکه تامین ۸۰ درصد مصالح، تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز آن از داخل کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین در مدت اجرای این طرح برای ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.