امشب در یورو دو بازی از گروه ششم برگزار خواهد شد و طی آن ابتدا اتریش و مجارستان از ساعت۲۰:۳۰ مقابل هم قرار خواهند گرفت و ایسلند و پرتغال از ساعت۲۳:۳۰ بازی دوم را برگزار خواهند کرد.به نظر می‌رسد بازی دوم یعنی پرتغال و ایسلند بازی زیبا و حساس امشب باشد، چرا که پرتغال با وجود کریس رونالدو می‌تواند یکی از مدعیان صعود از گروه خود باشد.پرتغال آمار خوبی در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا دارد. آنها در ۶ دوره‌ای که در این رقابت‌ها حضور داشتند، ۳ بار به نیمه نهایی رسیدند و یک بار نیز در فینال حضور داشتند.

آنها در رقابت‌های این دوره هم یک ستاره و مجموعه‌ای از بازیکنان باتجربه و استعدادهای جوان دارند که می‌توانند حریفان را غافلگیر کنند. اگر حریفان پرتغال بتوانند به خوبی کریس رونالدو را مهار کنند گلزنی برای پرتغالی‌ها بسیار دشوار خواهد شد.موضوعی که هواداران پرتغال را نگران می‌کند این است که ۹ پیروزی از ۱۰ برد پرتغال با هدایت فرناندو سانتوس (سرمربی)، با اختلاف یک گل به دست آمده و تقریبا درتمام آنها تعداد گل‌های زده پایین بوده است.اما در سوی مقابل ایسلند با جمعیتی حدود ۳۳۰ هزار نفر، کوچک‌ترین کشوری است که تاکنون در رقابت‌های نهایی جام‌ملت‌های اروپا حضور داشته است. بی‌تردید برای چنین کشوری حضور در مرحله گروهی یورو افتخاری بزرگ است و کسی از چنین تیمی انتظار صعود از گروه خود را ندارد ولی چه بسا تیم‌های گمنامی مثل ایسلند باعث شگفتی همگان شوند.

تهدید‌های بی ثمر یوفا

جام ملت‌های اروپا تا به اینجا بیشتر تحت تاثیر درگیری و آشوب برخی هواداران تیم‌های مختلف قرار داشته است.پس از درگیری و آشوب هواداران تیم‌های انگلیس و روسیه در قبل و بعد از این دیدار در شهر بندری مارسی که با واکنش یوفا و مقامات دو کشور روبه‌رو شد، یکشنبه شب قبل از بازی آلمان و اوکراین در شهر لیل، این بار هواداران این دو تیم به جان هم افتادند تا یکی از پیکارهای مهم فوتبال جهان تحت تاثیر درگیری و زد و خورد قرار داشته باشد که مشخص شود تا به اینجای کار یورو زیر سایه سنگین هولیگان‌ها قرار دارد.با شرایط به وجود آمده به نظر می‌رسد تهدیدهای یوفا مبنی بر اخراج هواداران آشوبگر چندان هم ثمربخش نبوده است.