دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نیاز امسال کارخانه‏های قند استان به چغندرقند، یک میلیون و ۴۰۰هزار تن است.عبدالله فتح‏الله‏زاده اظهار کرد: کشت محصولات بهاره در آذربایجان غربی از اواخر اسفند آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این میان چغندر قند یکی از عمده محصولاتی است که در آذربایجان غربی و در بهار زیر کشت می‏رود، ادامه داد: امسال در ۱۷ هزار هکتار از اراضی استان چغندر قند کشت شده است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه این محصول یکی از محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا است، تصریح کرد: در این خصوص تلاش شده به صورت هدفمند این محصول کشاورزی زیر کشت قرار گیرد. وی اعلام کرد: براساس برآورد نیاز کارخانه‏های قند و میزان تولید به سطح، باید امسال کشت چغندرقند در ۲۳ هزار هکتار از اراضی استان محقق شود.

فتح‏الله‏زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‏های تولید چغندر قند کشور است، ادامه داد: با توجه به اینکه تولید محصول با کیفیت مستلزم کشت به موقع آن محصول است، باید کشاورزان نیز به کشت چغندر قند در زمان تعیین شده توجه جدی داشته باشند. این مسوول با بیان اینکه نیاز امسال استان به چغندر قند یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است، اعلام کرد: سال گذشته یک میلیون و ۸۷۹ هزار تن چغندر قند در استان تولید شده است.