به‌دنبال یازدهمین قهرمانی

گروه ورزش: ملی‌پوشان فوتسال ایران در حالی امروز در دیدار پایانی جام ملت‌های فوتسال آسیا مقابل ازبکستان قرار می‌گیرند که در صورت پیروزی برای یازدهمین بار جام قهرمانی مسابقات را بالای سر می‌برند. دیدار فینال در شرایطی از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه ازبکستان برگزار می‌شود که فوتسالیست‌های ایران در مرحله نیمه نهایی با حساب ۱۳ بر یک ویتنام را شکست دادند و ازبکستانی‌ها نیز پس از تساوی ۲ بر ۲ مقابل تایلند در وقت‌های معمول، در ضربات پنالتی این تیم را با حساب ۳ بر یک حذف کردند تا تکلیف فینالیست‌ها مشخص شود. بدون شک شگفتی این مسابقات در جایی رقم خورد که تیم ملی ویتنام موفق شده بود با شکست دادن ژاپن حریف ایران در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا باشد.

این مسابقه در وقت‌های معمول به تساوی ۳-۳ رسیده بود و در وقت اضافه ۴-۴ مساوی شد. در ضربات پنالتی اما برخلاف تصور، ویتنام توانست ژاپن را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا برسد. سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان تاکید کرد پیش از شروع مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا هم می‌دانسته که حق تیمش رسیدن به فینال است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد ناظم‌الشریعه که شاگردانش عصر روز جمعه با برتری ۱۳ بر یک مقابل ویتنام با رکورد ۴۶ گل‌زده در پنج بازی به فینال مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا رسیدند، به سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: «کاملا از این تورنمنت راضی هستیم، چون تا به اینجا اوضاع دقیقا همان‌طور پیش رفته که پیش‌بینی کرده بودیم. ما در ترکیب خود بازیکنان باتجربه و جوانی داریم و خیلی مهم است که از ترکیب این دو نسل برای پیشرفت تیم استفاده کنیم.ما آماده‌سازی دشواری برای این مسابقات در اروپا و برزیل داشتیم و در آنجا با تیم‌های خیلی خوبی بازی کردیم. حالا همه بازیکنان خودشان را باور دارند. پیش از شروع تورنمنت هم بر این باور بودیم که حق‌مان رسیدن به فینال این مسابقات است و حالا هم به دیدار پایانی رقابت‌ها رسیده‌ایم.

مهم‌ترین چیز این بود که ما باور را به بازیکنان تزریق کردیم و برای هر بازی آماده هستیم.» وی در واکنش به این مساله که تیم ملی فوتسال تدابیر لازم را برای تقابل با ازبکستان اندیشیده است، گفت: «صددرصد این‌طور است. بچه‌های ما ستاره‌های بزرگی هستند و ستارگان کل سال‌های فوتسال ایران اینجا جمع شده‌اند که مهم‌ترین شاخصه آنها نیز صداقت است. بازیکنان تیم ملی بازی زیبایی انجام می‌دهند و با اجرای تمام تاکتیک‌ها به فینال رسیدند.» سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره آخرین وضعیت محمد کشاورز، کاپیتان تیم ملی که مصدوم بود نیزگفت: «با زحماتی که پزشکان تیم و آقای دوران، بدنساز تیم‌مان کشیدند توانستیم کشاورز را در اواخر بازی با ویتنام به میدان بفرستیم. او دو گل قشنگ هم برای ما زد و نشان داد به‌طور کامل به شرایط مسابقه رسیده است. با این شرایط در مسابقه فینال هم از حضور کاپیتان تیم‌مان استفاده می‌کنیم.» محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی که با مصدومیت دسته و پنجه نرم می‌کرد و احتمال داشت به دیدار پایانی نرسد در بازی با ویتنام به میدان رفت و دو گل به ثمر رساند. همچنین حسین طیبی با ۱۲ گل در صدر جدول گلزنان این مسابقات قرار دارد. ازبکستان پیش از این دو بار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ میزبان جام ملت‌های فوتسال آسیا بوده که حاصل آن برای ایران، یک مقام قهرمانی و یک نایب قهرمانی بوده است. ازبکستان همواره در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل ایران شکست خورده است.