به گزارش مهر به نقل از المیادین، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد:ما آماده مذاکره با بغداد و دست یابی به یک راه حل هستیم. همه پرسی اقلیم کردستان بزرگترین پیروزی برای ملت کرد به شمار می آید.قانون اساسی عراق اجازه برگزاری این همه پرسی را به ما می دهد.همه پرسی برای تحمیل هیچ چیزی اجرا نشد و کسی حق ندارد به خاطر این اقدام ما را سرزنش کند. کردها نقش مهمی در ایجاد عراق جدید ایفا کردند.ما نیازی به وعده و وعید نداریم و بغداد باید به تصمیم کردها احترام بگذارد.تجربه گذشته شکست خورد و باید به جای تحریم و مجازات باب گفتگو را باز کنیم.ما از حیدر العبادی-نخست وزیر عراق- و از همه می خواهیم تا باب گفتگو را باز کنند.ما آماده اجرای مذاکرات با بغداد هستیم و به راهکار مسالمت آمیز پایبندیم. مجازات کردن کردستان مساوی جرمها و جنگهایی است که به کردها تحمیل و در حق آنها انجام شد.

وی اتهامات قبلی ضد بغداد را شامل؛ دولت عراق به قانون اساسی پایبند نیست و با اصل مشارکت در اداره امور مخالف است، تکرار کرد.

بارزانی از دولت عراق خواست تا در فضایی آرام، روابط خود را با اقلیم کردستان حفظ کند.

وی افزود: به جای تهدید بیایید با یکدیگر دوست و برادر باشیم. تاکید می کنم که ما عنصر قدرتمندی در ائتلاف بین المللی علیه داعش خواهیم بود و از آوارگان تا زمان بازگشت به مناطقشان استقبال می کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.