به گزارش ایرنا، محمدمهدی مفتح درتشریح نشست امروز- سه شنبه- کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه دستور کار کمیسیون درخصوص بررسی عملکرد منابع و مصارف ۶‌ماهه سال جاری تبصره ۱۴ قانون بودجه در رابطه با موضوع هدفمندی یارانه‌ها بود، اضافه کرد: این موضوع نیز به‌صورت مفصل مورد بررسی قرار گرفت که افرادی از سازمان برنامه و بودجه، وزارت نفت و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای هدفمندی یارانه‌ها چند منبع وجود دارد که منابع هدفمندی یارانه‌ها را تامین می‌کند، یکی از آنها برداشت از خزانه است، بیان کرد: در قانون بودجه پیش‌بینی شده است تا از خزانه به‌منظور تامین منابع هدفمندی یارانه‌ها 11هزار میلیارد تومان برداشته شود.
وی ادامه داد: گزارش‌های دریافتی نشان می‌داد که ممکن است تا پایان سال رقم برداشتی بیشتر شود زیرا دستگاه‌هایی تامین کننده دیگر برای تامین منابع مورد نیاز هدفمندی یارانه‌ها دچار مشکل شده‌اند.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون این موضوع ثابت شد که دستگاه‌ها به‌دلایل داخلی خود نتوانسته‌اند مبلغ تعیین شده را به‌حساب هدفمندی یارانه‌ها واریز کنند، تصریح کرد: سازمان هدفمندی یارنه‌ها به‌همین دلیل مجبور به استفاده و برداشت بیشتر از خزانه کل کشور شده است.
مفتح با تاکید بر اینکه اینکه این موضوع تذکر داده شد تا این افزایش برداشت تا پایان سال جبران شود به نحوی که از بودجه تخطی صورت نگیرد، گفت: دستگاه‌های تامین کننده منابع هدفمندی یارانه‌ها به‌تکالیف خود در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

**کلیات لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان تصویب شد
یکی از دستور کارهای نشست کمیسیون در خصوص لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان بود که کمیته اصلی آن کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و کمیسیون فرعی آن کمیسیون برنامه و بودجه می‌باشد.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در خصوص این لایحه با حضور رئیس جنگل‌ها و مراتع بحث‌های فراوانی صورت گرفت، گفت: در نهایت این نشست کلیات این لایحه تصویب شد اما جزئیات موارد ارسال شده به کمیسیون برنامه و بودجه در جلسات بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دستور کار سوم کمیسیون آموزش استفاده از سیستم قانون‌گذاری بود که در حقیقت نحوه استفاده از سیستم رایانه به منظور تسهیل و تسریع در روند قانون‌گذاری به نمایندگان آموزش داده شد، خاطرنشان کرد: به همین منظور مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات مجلس گزارشی را نیز در کمیسیون ارائه کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.