محمدرضا رضوی در گفت و گو با ایرنا میزان بارش باران را در سال زراعی ۹۶-۹۵ در این استان حدود ۵۵۲ میلی متر اعلام کرد در حالی که سال زراعی قبل از آن در این استان ۷۹۴ میلی متر بارندگی ثبت شده بود.
وی همچنین گفت که میزان بارندگی سال زراعی تازه به پایان رسیده در مقایسه با میانگین دوره بلند مدت حدود 20 درصد کمتر است.
رضوی بیشترین میزان کاهش بارندگی را مربوط به مناطق مرکزی و شرق مازندران اعلام کرد که بیش از ۴۰ درصد بود.
** تشدید خشکسالی در نیمه نخست سال جاری
مدیرکل هواشناسی مازندران همچنین از تشدید کم بارشی در استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش خبر داد و گفت میزان آن را حدود ۵۳ درصد اعلام کرد.
وی گفت که میزان کاهش بارندگی در نیمه نخست امسال در مقایسه با دوره بلند مدت 30 ساله هم 38 درصد است.
رضوی اظهار داشت : در نیمه نخست سال جاری در مازندران ۱۴۶ میلی متر بارندگی ثبت شد ، در حالی که میزان بارندگی نیمه نخست سال ۹۵ در مازندران ۳۰۲ میلی متر بود.
به گفته وی ، بیشترین کاهش بارندگی در نیمه نخست سال جاری نیز همانند سال زراعی با افزون بر 50 درصد ، مربوط به مناطق مرکزی و شرق مازندران است.
** شهریورماه کم باران
مدیرکل هواشناسی مازندران با بررسی وضعیت بارندگی در ایستگاههای 15 گانه باران سنجی ، میزان بارندگی در این استان در ماه شهریور امسال را 26 میلی متر اعلام کرد که نسبت به دوره بلند مدت 58 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 63 درصد کاهش دارد.
رضوی متوسط بارش تابستانی را در مازندران ۵۴ میلی متر اعلام کرد که در سال جاری این میانگین نسبت به دوره بلند مدت ۵۸ درصد و مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد کمتر شد.
مازندران از نظر آب هوایی در منطقه معتدل خزری واقع است که در سال های اخیر با استمرار روند کاهش بارش ها و افزایش دما، زخم خشکسالی در حال عمیق شدن است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.