اکبر رنجبر زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: این امر در راستای بحث تولید مواد دارویی و ساخت تجهیزات پزشکی و کالاهای سلامت‌محور در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: در سطح استان همدان در ۲ شهرستان اسدآباد و ملایر ایجاد منطقه اقتصادی مدنظر است که این امر در توسعه اقتصادی و رشد صنعت و اشتغال شهرستان و استان از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

رنجبرزاده اظهار کرد: از آنجایی‌که سرمایه‌گذاران به دنبال امکانات دارای امتیاز و خاص برای سرمایه‌گذاری هستند از اینرو ایجاد منطقه ویژه اقتصادی به منظور جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان در دستور کار مسئولان شهرستان قرار دارد.

وی وجود معادن غنی آهن و تکمیل چرخه تولید فولاد را از ویژگی‌های کم‌نظیر این شهرستان برای حضور سرمایه‌گذاران دانست و خاطرنشان کرد: همه این عوامل بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار در شهرستان اسدآباد در کنار ایجاد راه‌آهن به عنوان یک برجستگی بزرگ فراهم خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ایجاد و احداث کارخانه‌های جدید در شهرستان اسدآباد گفت: منطقه اسدآباد قابلیت و ظرفیت ایجاد کارخانه‌های اسید سولفوریک، داروسازی، پتروشیمی و کارخانه آهن اسفنجی را دارا بوده که در این راستا وزرای مربوط موافقت خود را اعلام کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه احداث کارخانه‌های فوق نیازمند جذب سرمایه‌گذاران کلان از بخش خصوصی خواهد بود، یادآور شد: در راستای جذب سرمایه‌گذار به جد پیگیر راهکارهایی در بحث جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای شهرستان بوده و کلیه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی منطقه آمادگی هر گونه حمایت و همکاری با سرمایه‌گذاران را دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.