به گزارش بانک مرکزی، در این گزارش که به مناسبت اول ذی‌الحجه، سالروز پیوند حضرت فاطمه زهرا(س) با امیرالمومنین علی (ع) و روز ازدواج منتشر شد، آمار پرداختی در چهارماهه اول امسال به طور میانگین برای همه بانک‌های عضو در سامانه وام ازدواج (۳۱ بانک) ۷۵ هزار نفر بود.
میانگین پرداختی روزانه وام ازدواج با اجرای طرح ضربتی در مردادماه توسط 11 بانک عامل و سایر بانک ها در استان های محروم و کم برخوردار به بیش از 2400 نفر رسیده است.
از ۲۴۵ هزار فقره وام ازدواج اعطا شده در مردادماه، ۶۰ هزار فقره در استان‌های محروم و کم برخوردار و ۱۸۵ هزار فقره در سایر مناطق کشور تخصیص یافت.
میزان پرداختی روزانه همه بانک‌های عضو سامانه وام ازدواج در چهار ماهه نخست در استان‌های محروم وکم‌برخوردار به‌طور متوسط بیش از ۶۰۰ نفر بود.
این میزان در مردادماه و با اجرای طرح ضربتی وام ازدواج میانگین پرداختی روزانه توسط ۱۱ بانک عامل و سایر بانک ها به بیش از ۲۴۰۰ نفر رسید.
در مردادماه امسال، ۱۱۴ هزار نفر زن و ۱۳۱ هزار نفر مرد وام ازدواج گرفتند. همچنین بیشترین دریافت کنندگان وام ازدواج در این دوره از نظر سنی، بانوان ۲۰ تا ۲۵ ساله و آقایان ۲۵ تا ۳۰ ساله بودند.
در پایان مردادماه ۳۴۰ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند که ۱۰۰ هزار نفر از آنها در مرداد ماه ثبت‌نام کرده‌اند.
شمار افراد ثبت نام شده جدید در چهار ماهه نخست امسال و پیش از اجرای طرح، ۲۰۵ هزار نفر بود. بنابراین در مردادماه، ثبت نام در سامانه قرض الحسنه ازدواج ۱۰۰ درصد رشد کرد.
همچنین شمار افراد منتظر وام که ثبت‌نام آنان مربوط به قبل از سال ۱۳۹۶ بوده است، به ۴۵ هزار نفر کاهش یافته است.
انتظار می رود با اجرای کامل طرح، در آغاز مهرماه فقط افراد ثبت نامی سال ۱۳۹۶ (متقاضیان مربوط به سه ماهه دوم سال) در صف دریافت وام قرار داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.