به گزارش ایرنا، پرویز فتاح روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: پارسال به ازای هر خانواده پنج نفره یک میلیون ریال مستمری پرداخت می شد که اکنون این رقم به غیر از یارانه به چهار میلیون ریال افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: بالاترین رشد بودجه کشور با برآورد 40 هزار میلیارد ریال متعلق به کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
وی گفت: همه خدماتی که کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویان تحت پوشش ارایه می کند در طول ماه ۲۰ میلیون ریال است که در صورت تامین مسکن به ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا می کند.
فتاح افزود: با این حال تامین مسکن افراد نیازمند تحت پوشش در دستور کار کمیته امداد امام قرار گرفته است و اگر استانداری ها زمین را به صورت رایگان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قراردهد توان ساخت مسکن برای محرومان توسط این نهاد حمایتی وجود دارد.
وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده در استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شناسایی شده اند که فاقد مسکن هستند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: درصورت حمایت استانداری مرکزی عملیات اجرایی ساخت منازل محرومان این استان با اعتبار کمیته امداد امام خمینی (ره)، تسهیلات قرض الحسنه آغاز می شود.
فتاح افزود: مردم تمایل زیادی برای پذیرش سرپرستی ایتام دارند اما در مورد سرپرستی فرزندان غیریتیم استقبال در خور توجه نیست و کمیته امداد با اجرای طرح محسنین در کشور فراخوان داده است.
وی اظهار کرد: 500 هزار نفر در فراخوان طرح محسنین ثبت نام کردند که در این راستا پنج هزار نفر از استان مرکزی اعلام آمادگی کرده اند که هر ماه 500 هزار ریال به غیرایتام کمک کنند.
وی گفت: ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته در استان مرکزی به سه هزار متقاضی پرداخت شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) باید اصل برنامه ها را بر توانمندسازی و برنامه ریزی قرار دهد و تمام توان در این راستا باشد تا مددجویان از چرخه فقر خارج شوند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: مردم نباید خود را در هیچ شرایطی وابسته به شخص یا نهادی بدانند زیرا کرامت انسانی خدشه دار می شود.
وی اظهار کرد: حفظ کرامت، شان و منزلت مردم یکی از مواردی است که کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) باید مورد توجه قرار دهند زیرا مسئولان خادمان ملت هستند و اگر حمایت و پشتیبانی از نیازمندان می شود انجام وظیفه ای بیش نیست.
وی گفت: کمیته امدادامام خمینی (ره) با طراحی و ایجاد اتاق فکر در مرکز کشور از نیروهای کارآمد در همه لایحه های اجتماعی استفاده کند و محور برنامه های خود را نیازسنجی اولویت ها و سیاست گذاری در توزیع هرچه بهتر منابع قرار دهد.
وی گفت: دولت باید در پرداخت یارانه ها تجدید نظر کند و سه دهک جامعه را مورد حمایت قرار دهد زیرا منابع کشور محدود است و پرداخت یارانه نقدی به اقشار مختلف مردم توانمندی جامعه را کاهش می دهد.
۸۱ هزار و ۸۱۶ نفر در قالب ۴۴ هزار و ۸۲۴ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند می شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.