به گزارش ایرنا؛ 'اوکتاویان علیم الدین' سفیر اندونزی در ایران روز یکشنبه در آیین هفتاد و دومین سال استقلال کشور اندونزی که در برج میلاد برگزار شد، گفت: جمهوری اندونزی به عنوان یک کشور مستقل همواره با ایران و کشورهای آسیایی رابطه خوبی داشته و به گونه ای که ارتباط و همکاری ما با ایران به حدود ۶۷ سال پیش بازمی گردد.
وی با اشاره به اینکه ما به رابطه خوبمان با ایران افتخار می کنیم، افزود: در دیدار رسمی رییس جمهوری ایران و اندونزی که در دسامبر 2016 انجام شد بر روابط بهتر و بیشتر دو کشور نیز هر دو رییس جمهوری تاکید داشتند.
سفیر اندونزی در ایران ادامه داد: تبادل دیدارهای تجاری و سرمایه گذاری در بخش اقتصاد دو کشور همواره در دیدار سران دو کشور تاکید شده است و در سالهای اخیر نیز شاهد پیشرفت های زیادی در این زمینه بوده ایم به گونه ای که سال گذشته ۱۰ وزیر اندونزیایی به ایران سفر کرده اند.
اوکتاویان علیم الدین با بیان اینکه دروازه همکاری های دو کشور در سازمان ملل و دیگر عرصه ها پیشرفت مناسبی داشته گفت: هر دو کشور نشست دو جانبه سیاسی خوبی برقرار کرده اند که این ارتباطات مناسب به مجلس دو کشور نیز رسیده است.
وی با اشاره به اینکه دروازه همکاری های دو کشور به حوزه گردشگری نیز رسیده است خاطرنشان کرد: مذاکراتی در زمینه نفت و گاز و ایجاد خط پروازی مستقیم انجام شده که به نتیجه نیز رسیده است.
سفیر اندونزی در ایران در ادامه به زمینه های همکاری فرهنگی و اجتماعی دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و اندونزی در زمینه فناوری ، جوانان و ورزش نیز همکاری های مشترکی داشته اند به طوری که کشور اندونزی همواره حضور فعالی در نمایشگاه قرآن ایران که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود داشته است.
وی تاکید کرد: در ماه اوت سال ۲۰۱۷ با برگزاری کنفرانس نانوتکنولوژی در کشور اندونزی روابط علمی دو کشور نیز گسترده تر خواهد شد.
وی از همکاری بین المذاهب دو کشور در افزایش همکاری ها خبر داد و افزود: امروز و همزمان با هفتاد و دومین سالگرد استقلال کشور اندونزی نمایشگاه نقاشی از جیحان سوکمانتورو (نقاش تمثیلی- عرفانی اندونزیایی)، در ایران و در برج میلاد برگزار خواهد شد.
ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران نیز در این آیین، ضمن تبریک به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد استقلال کشور اندونزی به ملت و دولت این کشور، گفت: به دلیل اولین جلسه کابینه دولت دوازدهم نتوانستیم یکی از وزرای دولت را به این مراسم دعوت کنیم.
وی افزود: امیدوارم در سالهایی که سفیر محترم اندونزی در ایران هستند با روحیه خوب و خنده ای که همواره بر لب دارند دوستان خود را در ایران بیشتر کنند.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ادامه داد: ما از زمان استتقلا ل اندونزی ۶۶ سا ل است که روابط رسمی را شروع کرده ایم و می توانیم بگوییم که تمام دوران استقلال این کشور در کنار دولت و ملت اندونزی بوده ایم .
رحیم پور در ادامه با اشاره به اینکه خوشحالیم که با اندونزی به عنوان یکی از موسسان جنبش غیرمتعهدها روابط دوستانه ای داریم گفت: ما از ابتدای استقلال اندونزی ارتباط خوبی با جاکارتا داشته ایم و هیچگاه نقطه تاریکی در روابط میان دو کشور به وجود نیامده است.
وی در ادامه گفت: بنده در چهار سال گذشته دو باره به جاکارتا سفر کرده ام و خوشحالم که بگویم در دوره ای که جناح های سیاسی تلاش می کنند چهره اسلام را در دنیا مخدوش نشان دهند و برخی دوستان نادان به این مسیر کمک می کنند اندونزی مقابل آن ایستاده و امروزه به عنوان پرجمعیت ترین کشور مسلمان دنیا استقلال دارد.
وی خاطرنشان کرد: خوشبین هستیم که با مدیریت دولت اندونزی و تلاش هایی که برای جلوگیری از افراطی گری می کند اعتدال و میانه روی و مبارزه با تروریسم در مدیریت این کشور همواره فعال بماند.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم ، گالری جیحان سوکمانتورو نقاش اندونزیایی افتتاح شد.
این نمایشگاه در محل برج میلاد (گالری شرقی) تا سوم شهریور همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 22 می باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.