سعید مؤتمنی در گفت‌ و گو با فارس، اظهار داشت: با حذف واردکننده‌های متفرقه خودرو، تأمین نیاز بازار خودروهای وارداتی از طریق نمایندگی‌ها امکان‌پذیر نیست و مشکلاتی را در پی دارد.

وی ادامه داد: افرادی که مجوز نمایندگی‌های رسمی را دارند، بیشتر به فکر پیش‌فروش خودرو و جمع کردن پول مردم هستند تا در جای دیگر سرمایه‌گذاری کنند و در نهایت نیز خودرو را پس از گذشت چند ماه به خریدار تحویل می‌دهند،‌ به این ترتیب این واردکنندگان بیشتر به دنبال منافع مالی خود و تأمین نقدینگی هستند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در کشورهای دیگر، خودرو را با اقساط ۵ ساله و بدون سود به مشتریان تحویل می‌دهند و تحویل خودرو نیز در همان زمان مراجعه مشتری به نمایندگی صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی در ایران ابتدا پول را از مشتری می‌گیرند و خودرو را ۹ ماه بعد تحویل می‌دهند.

مؤتمنی با تأکید بر لزوم نظارت وزیر جدید صنعت بر روند پیش‌ فروش خودرو در کشور‌، گفت: هم اکنون هیچ دستگاهی بر وضعیت فروش‌ها و حاشیه بازار خودرو نظارت ندارد.

به گفته وی، افرادی که نمایندگی رسمی خودروسازان خارجی در ایران هستند، بیشتر بنگاه‌داری می‌کنند و اشتغال‌زایی برای کشور نداشته‌اند بلکه به فکر سود کردن و افزایش منابع مالی خود هستند. در حالی که باید از توان مالی شرکت مادر استفاده کنند و همان طور که شرکت‌های مادر خودروساز در کشورهای دیگر محصولاتشان را با شرایط مناسب و بدون سود عرضه می‌کنند در ایران نیز به همین صورت عرضه خودرو انجام دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.