به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه 'بانکوک پست' روز جمعه نوشت: مقامات تایلند با راه اندازی پویشی به منظور پاکیزه کردن خیابان های پایتخت، وعده دادند نیمی از جریمه افراد متخلف را به کسانی می دهند که جرایمی همچون ورود موتورسواران به پیاده روها، ریختن آشغال در خیابان ها و گذرگاه آب، نصب تبلیغات غیرقانونی بر روی دیوارها و فعالیت دستفروشان را گزارش کنند.
'آمنویا نیمانو' معاون فرماندار بانکوک با ارائه این پیشنهاد، اعلام کرد همه مبالغ نقدی به طور مساوی با فرد گزارش دهنده تقسیم می شود.
'آسوین کوآنمائونگ' فرماندار بانکوک پیش از این مقررات شهری را امضاء کرده بود که اجازه تقسیم مبالغ جمع آوری شده ناشی از جرائم را فراهم شد.
افراد گزارش دهنده که می توانند مستندات خود را به دفاتر مختلف شهرداری در 50 نقطه مختلف شهر بانکوک ارائه دهند، باید مستندات توجیه کننده ای همچون عکس، ویدئو و یا شماره پلاک وسیله نقلیه را همراه با تاریخ وقوع تخلف، زمان و محل آن ارائه کنند.
افراد گزارش دهنده می توانند سهم خود را از ناحیه جریمه در یک دوره ۶۰ روزه از دفتری که گزارش خود را به آن ارائه کرده اند، دریافت نمایند. در صورتی که این افراد برای دریافت سهم خود در این مدت مراجعه نکنند، این مبلغ به خزانه امور شهری واریز می شود.
براساس مقرراتی که فرماندار بانکوک امضاء کرده، بیشترین میزان جریمه برای این تخلفات 10 هزار بات (300 دلار) است.
طبق این مقررات که از هم اکنون در تایلند اجرا می شود، هویت گزارش دهندگان به صورت محرمانه باقی می ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.