به گزارش ایرنا موج جدید مهاجرت از کردستان عراق به اروپا؛ ادعای رویترز مبنی بر جنایت جنگی ارتش عراق در موصل؛ دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با مراجع عظام در نجف اشرف؛ اعلام موجودیت حزب دیگری در عراق؛ و تداوم جنگ علیه داعش در عراق؛ از خبرهای مهم روز پنجشنبه این کشور است.

** اتحادیه پناهندگان عراق امروز از تشدید مهاجرت اهالی کردستان عراق به دلیل بحران اقتصادی، ضعف خدمات و فقدان امید به آینده خبر داد.
همزمان با تشدید سخت گیری ها در پایتخت های اروپایی برای پذیرش پناهندگان،
این روزها اهالی کردستان عراق در تکاپوی فروش اموال و املاک و تبدیل آن به پول نقد جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی هستند.

** خبرگزاری رویترز ادعا کرد که لشگر ۱۶ ارتش عراق در جریان درگیری با نیروهای داعش در شهر قدیمی موصل مرتکب جنایت جنگی شده است.
لشگر 16 ارتش عراق از سوی نیروهای آمریکایی آموزش دیده اند و این خبرگزاری به نقل از دیده بان حقوق بشر، از شواهد دو ناظر بین المللی مبنی بر ارتکاب جنایت جنگی این لشکر در موصل خبر داده است.

** حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به عراق، بعد از ظهر دیروز بعد از زیارت عتبات عالیات در کربلا و نجف اشرف، با مراجع عظام در نجف دیدار کرد.

** سعدون الدلیمی وزیر دفاع پیشین عراق از اهالی شهر الرمادی مرکز استان الانبار؛ دو روز بعد از تاسیس جریان حکمت ملی به رهبری سیدعمار حکیم، روز گذشته در کنفرانسی تاسیس حزب 'وحدت ابناء العراق' (وحدت فرزندان عراق) را اعلام کرد.
وی در سخنانی به مناسبت تاسیس این حزب جدید خواستار همکاری مردم با دستگاه های امنیتی عراق در مناطقی شد که در معرض هجوم تروریسم قرار گرفته اند.

** حیدرالعبادی نخست وزیر عراق دیروز در نشست شورای عالی هماهنگی استان های عراق، از تداوم جنگ علیه داعش در باقی مانده اراضی اشغالی خبر داد و بر اتحاد عراقی ها در دوره بازسازی همانند دوران جنگ علیه داعش تاکید کرد و آن را ضروری دانست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.