به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر محمدی در پاسخ به این سوال که برگزاری حج ۹۶ را چگونه پیش بینی می کنید، گفت: با توجه به تعهدات عربستان در قبال حج ۹۶ ان شاالله حج آرام و بدون دغدغه و بدون حاشیه ای به انجام خواهیم رساند.

وی با تاکید براینکه در این ارتباط هوشیاری زائران ایرانی در تمامی زمینه ها نیز لازم به نظر می رسد، افزود: زائران باید با متانت، آرامش و رعایت دستورالعمل های سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری و همگام و همراه با مدیران کاروان ها سعی کنند تا یک حج آرام و عزتمند برگزار شود.

محمدی عنوان کرد: در این ارتباط زائران باید به دو اصل شامل توصیه های مدیران و دیگری به دستورالعمل ها به خوبی عمل کنند تا هویت، شخصیت و فرهنگ ایرانی بودن را به نمایش بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای برگزاری آیین های فرهنگی محدودیتی وجود دارد یا نه ، گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم با توجه به توافقات انجام گرفته همانند سالهای قبل محدودیتی برای برگزاری آیین های فرهنگی وجود ندارد.

محمدی گفت: مردم باید بدون توجه به دروغ پردازی های برخی شبکه های مجازی سعی کنند اخبار درست و صحیح را از طریق سامانه حج و زیارت و یا بعثه مقام معظم رهبری پیگیری کنند.

امسال ۸۶ هزار ۵۰۰ زائر ایرانی در قالب ۶۰۰ کاروان با ۳۳۵ پرواز از ۲۰ ایستگاه پروازی کشور در قالب ۴۰ هزار و ۲۶۰ زائر مرد و ۴۰ هزار و ۳۳۶ زائر زن برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان می شوند.

زائران ایرانی با ۱۷۹ پرواز به مدینه منوره و با ۱۵۶ پرواز دیگر وارد جده خواهند شد که بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته اولین کاروان در نهم مرداد از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم عربستان می شوند و اولین کاروان حجاج نیز در ۱۵ شهریور به کشور باز خواهند گشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.