به گزارش خبرآنلاین به نقل از شفقنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید:در حد توانم سعی کرده ‏ام به تشریفات و تجملات آلوده نشوم. جز شهریه‌ی رسمی حوزه‌ی علمیه از سهم امام استفاده نمی‏ کنم. بعد از پیروزی انقلاب گرچه منبر را ترک کردم و درآمدم از این طریق قطع شد، ولی در عوض هم تألیفاتم زیادتر شده‌بود، هم بر اثر پیروزی انقلاب مصرف کتاب‌های اسلامی و از جمله کتاب‌های من توسعه ­یافته و حق‌التألیف بیشتری نیز نصیب من می‏شد.

در آن زمان نیز به تألیف کتاب‌های جدید ادامه می‏دادم. در سال‏های اخیر تعدادی از کتاب‌هایم به‌عنوان بهترین کتاب سال شناخته شد و جوایزی به‌صورت نقد یا سکه‌ی بهار آزادی اهدا شد.

بعد از پیروزی انقلاب مناصب و اشتغالاتی برعهده‌ی من نهاده شد که همه‌ی آنها یا اکثرشان مجانی و بدون مزد بود. از قبیل نمایندگی مجلس خبرگان، بازنگری قانون ‏اساسی، عضویت در جامعه‌ی مدرسین، سخنرانی‌های فرهنگی، شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت، امامت جمعه‌ی قم، امامت مسجد اعظم قم، شورای سرپرستی طلاب غیرایرانی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و چندین شغل دیگر. یکی از مشاغل مهم و وقت‌گیر من اداره‌ی دبیرخانه‌ی مجلس خبرگان و مدیریت مجله‌ی حکومت اسلامی و اداره‌ی مرکز تحقیقات دبیرخانه است.

سال‏ها این مسئولیت را بدون حقوق و گاهی با حقوقی اندک برعهده داشتم ولی باز هم در حد توانم سعی کرده ‏ام به تشریفات و تجملات آلوده نشوم. جز شهریه‌ی رسمی حوزه‌ی علمیه از سهم امام استفاده نمی‏کنم.

اکثر هزینه‌ی زندگی من از حق‌التألیف کتاب‌ها و احیاناً جوایز و اهدایی‌ها تأمین می‏شود. به هیچ‌کس غیر از خدا محتاج نیستم. زندگی من نسبتاً ساده و آبرومندانه اداره می‏شود و چنان‌که استاد علامه طباطبایی می‏فرمود خدا روزی مرا در نوک قلم قرار داده و لله الحمد، من نیز همین را تکرار می‏کنم و خدای را بر این نعمت بزرگ سپاس می‏گویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.