به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، مخالفان "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کردند که از ساعت ۶ صبح چهارشنبه ۴ مردادماه به مدت ۲ روز اعتصاب عمومی خواهند کرد.


آنها به تصمیم رئیس جمهور برای اصلاح قانون اساسی این کشور اعتراض دارند. به گفته آنها این تغییرات موجب استحکام پایه‌های قدرت مادورو بر ونزوئلا می‌شود.

مخالفان هفته گذشته به مدت 24 ساعت اعتصاب کرده بودند. اعتصاب آنها شامل تعطیلی موسسه‌ها و سارمان ها، عدم خروج خانواده‌ها از منازل، بستن خیابان‌ها یا عدم تردد در آنها می‌شد.

"خوان ریکویسنس" نماینده پارلمان و از مخالفان مادورو سه‌شنبه 3 مردادماه، به مخالفان گفت "از ساعت 6 صبح فردا روال زندگی در این کشور را فلج خواهیم کرد... ما بی‌علاقگی به مادورو و دار و دسته‌اش در ونزوئلا و جهان را بارها به نمایش گذاشته‌ایم".

مادورو قصد دارد با تشکیل مجلس موسسان جدید قانون اساسی را اصلاح کند. مادورو مدعی است قانون اساسی کنونی ونزوئلا قانون احزاب است و مجلس مؤسسان جدید که اعضای آن مردمی خواهند بود قانون مردمی‌تر تصویب خواهد کرد.

بر اساس نتیجه نظرسنجی که توسط شرکت "دیتانالیسیس" انجام شده است، 85 درصد مردم ونزوئلا با تشکیل مجلس مؤسسان جدید مخالف هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.