به گزارش انتخاب به نقل از العالم، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با حمله به "نیکلای ملادینوف" هماهنگ کننده سازمان ملل در امور خاورمیانه، وی را به "پوشش اقدامات گروه های تروریستی در بلندی های اشغالی جولان به هدف توجیه تجاوزات رژیم صهیونیستی به ارتش سوریه" متهم کرد.


به گزارش خبرگزاری شام تایمز، جعغری افزود: شایسته است که ملادینوف از نگرانی سازمان ملل درخصوص مخالفت رژیم اسرائیل با توافقنامه آتش بس در هامبورگ سخن بگوید.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ملادینوف ماهیت ماموریت و وظایفش را نادیده و به روشی غیرقابل قبول، غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی تصمیم می گیرد.

وی گفت: هماهنگ کننده سازمان ملل در امور خاورمیانه با بی توجهی به اقدامات غیرقانونی مداوم "اسرائیل" در جولان، حامی این رژیم در پشتیبانی از گروههای مسلح از جمله دو گروهک تروریستی النصره و داعش در جولان است.

در همین حال، جعفری از شورای امنیت خواست که به "مدارکی درخصوص صادرات سلاح از بلغارستان برای گروههای تروریستی با استفاده از ناوگان هوایی عربستان و جعل اسناد با این هدف" توجه کند.

این دیپلمات ارشد سوری با اشاره برعزم راسخ سوریه برای آزادسازی بلندی‌های اشغالی جولان تا مرزهای 1967 تاکیدکرد: دمشق تصمیم رژیم اشغالگر اسرائیل را مبنی بر اجرای انتخابات موسوم به شوراهای محلی در جولان اشغالی مردود دانسته و از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد با فشار به "اسرائیل" زمینه آزادی اسرای سوری دربند زندان های اشغالگران و در راس آنها اسیر "صدقی المقت" را که به ماندلای سوری مشهور است، فراهم آورد. المقت که حدود 27 سال را در زندان های رژیم صهیونیستی گذرانده به تازگی پس از آنکه همکاری نیروهای اسرائیلی و حمایت آنها از گروههای مسلح در جنوب سوریه را افشاکرد، به تحمل 14 سال زندان محکوم شده است.

از سویی "عبدالله المعلمی" نماینده عربستان در سازمان ملل با ادعای "پاکسازی مذهبی" در سوریه از سوی حکومت سوریه و همپیمانانش، خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور شد. جعفری در واکنش به ادعاهای نماینده سعودی، عربستان را "منبع تروریسم" خواند و گفت: عربستان میلیاردها دلار برای انتشار اندیشه افراطی وهابیت در جهان هزینه می کند.

وی تاکید کرد که ملت ها به زودی پس از درج نام سعودی به عنوان دولت حامی تروریسم، آل سعود را مجازات خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.