«امیر مهدی زاده» که سه شنبه شب به مدال نقره بازی های جهانی(ورلد گیمز) در لهستان دست یافت در گفت و گو با ایرنا، تصریح کرد: نخستین حضورم در این رویداد مهم را تجربه کرده و با شکست دادن حریفان، به فینال رسیدم، اما از کسب نکردن مدال طلا ناراحت هستم.
وی افزود: در فینال نتیجه را به نماینده جمهوری آذربایجان واگذار کردم و اگر او از نظر فنی بهتر بود، انقدر ناراحت نمی شدم. با اینکه دو امتیاز پیش بودم، داوران با دو اخطار کم کاری بی دلیل، شرایط مبارزه را تغییر دادند.
مهدی زاده با اشاره به اینکه برای اضافه نشدن اخطارها و جلوگیری از اخراج مجبور به حمله های متعدد در مبارزه شد، اظهار کرد:همین امر سبب شد تا حریف در یک غافلگیری امتیاز مناسبی کسب کرده و مبارزه را به سود خودش رقم بزند.
قهرمان جهان و آسیا با تاکید براینکه هیچگاه در فینال ها شکست نخورده بود، گفت: طعم مدال نقره واقعا تلخ و ناراحت کننده است.برای رسیدن به طلا خیلی تلاش کردم و معنی تصمیمات داور را نمی دانم.
کاراته کا وزن منهای ۶۰ کیلوگرم ایران، افزود: از حالا به سال آینده و بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان می اندیشم تا به مدال های خوش رنگی برسم.
در ادامه این گفت وگو، «شهرام هروی» سرمربی تیم ملی کاراته ایران نیز، عنوان کرد: مهدی زاده چند روز قبل در قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید و با وجود خستگی زیاد، مبارزات خوبی به نمایش گذاشت.
وی گفت: واقعا متاسفم رشته ای که وارد المپیک شده است به این راحتی با ناداوری روبرو می شود و حق ورزشکاران از بین می رود.با تمامی تفاسیر چیزی از ارزش های مهدی زاده کم نمی شود و او همواره «امیر» کاراته ایران است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.