شهروز برزگر کلشانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این مطلب گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و مشاورین ارشد این کمیسیون در سفری سه روزه مهمان مردم آذربایجان غربی و شهرستان سلماس خواهند بود.


برزگر اظهار کرد: از اهم برنامه های این کمیسیون بررسی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و شرکت در جلسه شورای تامین استان، بررسی پروژه های اقتصادی و عمرانی و نیز مرز شهرستان سلماس و نیز بررسی آخرین وضعیت کولبر ها و مرزها و بازارچه های محلی و وضعیت مرزبانان در شهرستان های جنوب استان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تشریح برنامه های سفر این کمیسیون به شهرستان سلماس تصریح کرد: از اهداف سفر کمیسیون امنیت ملی و کارشناسان همراه به سلماس، بازدید از پروژه های پلی کلینیک تامین اجتماعی، شرکت پگاه، واحدهای تولیدی شهرک صنعتی، زندان، گمرک و نهایتا بازدید هوایی از مرز شهرستان سلماس با کشور ترکیه و نیز حضور در جلسه شورای تامین شهرستان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این سفر مقدمه سفرهای بعدی کمیسیون امنیت ملی به شهرستانهای مرزی شمال غرب کشور و آذربایجان غربی جهت استفاده هرچه بیشتر از پتانسیل های مرزی این استان و افزایش مراودات تجاری مرزی با کشورهای هم مرز از جمله ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و... است.

برزگر با اشاره به موافقت با کشور ترکیه برای مرز سلماس خاطرنشان کرد: امیدواریم با تهیه گزارشات جامع درخصوص پتانسیل های مرز سلماس توسط کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و ارائه به هیات رییسه مجلس و سپس دولت، بتوانیم روال قانونی و سیاسی لازم از طریق دولت برای استفاده از ظرفیت های مرزی سلماس را طی کنیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بحران آب در مناطق مختلف آذربایجان غربی و خصوصا شهرستان سلماس اظهار کرد: یکی از محورهای سفر این کمیسیون به منطقه بررسی وضعیت آبی شهرستان ها و نیز آخرین اقدامات احیای دریاچه ارومیه و فراهم آوری مقدمات برای رایزنی با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان در همین راستاست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.