به گزارش پدال، این رکورد با خودروی مسابقه‌ای مخصوص WRX STI تایپ RA NBR به دست آمده است. این خودرو توانسته یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۵۷.۵ ثانیه طی کند. ویدئوی مربوط به این رکوردشکنی اندکی بعد منتشر شده اما سوبارو می‌گوید رکورد مذکور با استفاده از تجهیزات زمان‌گیری نوربرگ رینگ به دست آمده و توسط مقامات پیست تأیید شده است.

اگرچه این رکورد چشمگیر و گیرا است اما خودروی یاد شده با مدل تولیدی فرسنگ‌ها فاصله دارد. این خودرو به‌طور ویژه توسط Prodrive ساخته شده و از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری اصلاح شده با قدرت بیشتر از ۶۰۰ اسب بخاری استفاده می‌کند.

مدیر ارتباطات تولید سوبارو می‌گوید: ما WRX STI تایپ RA NBR مخصوص را برای ثبت رکورد به اینجا آورده‌ایم و اعلام می‌کنیم این خودرو اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. این خودرو یک خرید فوق‌العاده است زیرا پرفورمنس ارتقا یافته و استایل و دینامیک هندلینگ بهتری نسبت به خودروی کنونی دارد.

دو خودروی یاد شده اشتراکات کمی دارند اما WRX STI تایپ RA NBR دارای سقف فیبر کربنی، بال عقب فیبر کربنی و رینگ‌های ۱۹ اینچی BBS با لاستیک‌های اسپورت یوکوهاما است. این خودرو همچنین دارای سیستم تعلیق بازنگری شده، ترمزهای برمبو و صندلی‌های جلوی ریکارو است.

نیروبخش نسخه استاندارد پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی بوکسوری با قدرت حدود ۳۱۰ اسب بخار است. این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته دستی با تعویض‌های کوتاه متصل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.