به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی روز شنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در رشت، با اعلام این مطلب افزود: سطح زیرکشت شالیزارها در آینده، از ۶۷۰ هزار هکتار به ۴۸۰ هزار هکتار خواهد رسید.
وی با بیان اینکه محور تولید برنج کشور، استان های گیلان و مازندران خواهند بود، اظهار کرد: 15 هزار هکتار نیز در چشم انداز پیش رو، برای استان گلستان پیش بینی شده است.
طهماسبی با اشاره به ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان ، سهم این استان را در تولید برنج کشور، ۳۵ درصد عنوان و تصریح کرد: بدلیل وجود تنش آبی ، مصوبات شورای عالی آب از جمله احداث یا تکمیل سدهای لاستیکی و توسعه آب بندان ها را اجرا می کنیم.
وی گفت: استان گیلان با وجود ظرفیت‌های گسترده در زمینه کشاورزی، در آبیاری تحت فشار عقب مانده که 2 هزار و 600 هکتار در برنامه ششم توسعه برای این امر اختصاص یافته است.
طهماسبی با اشاره به اختصاص اراضی به کشت باغات و گیاهان دارویی براساس شیوه نامه وزارت جهاد کشاورزی گفت: در مناطقی که بالای ۳۵۰ میلیمتر سالیانه بارندگی داشته باشند ، اراضی کم بازده برای کشت باغات و گیاهان دارویی اختصاص می یابد که با این اقدام، ۲۰ هزار شغل مستقیم در گیلان ایجاد خواهد شد.

** پیش بینی تولید ۵۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنانش، با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس گفت: تا پایان شهریورماه امسال، تولید سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی در قفس در گیلان اجرا می شود.
طهماسبی اضافه کرد: براساس مطالعات مقدماتی انجام شده ، ظرفیت تولید 200 هزار تن ماهی در قفس در این استان وجود دارد.
وی گفت: در سال جاری، تولید ۵۰ هزار تن برای استان های شمالی و جنوبی پیش بینی شده است.

** احیاء چهار هزار هکتار باغات رهاشده چای در گیلان در دولت تدبیر و امید
طهماسبی همچنین با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از کشاورزان از جمله چایکاران گفت: قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای از هشت هزار و ۱۵۰ ریال در سال ۹۲ ، به ۱۸ هزار و ۱۶۰ ریال رسیده که این میزان، ۲۳ درصد افزایش داشته است.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی درآمد چایکاران را حدود 700 میلیارد ریال در سال 92 و 2 هزار و 340 میلیارد ریال در سال 95 عنوان کرد.
وی تصریح کرد: با ایجاد صندوق حمایت از چایکاری، چهار هزار هکتار از باغات متروکه و رها شده چای، دوباره احیاء شد.
طهماسبی با بیان اینکه چای در گیلان می تواند یک الگو برای سایر حوزه ها باشد، گفت: با حمایت ویژه از بخش‌های مختلف ، می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک موفقیت‌های گسترده‌ای را شاهد باشیم.
نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان امروز (شنبه) با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، جمعی از مدیران سازمان‌ها و بانک‌های کشوری و معاونان وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.