به گزارش روزنامه خبرورزشی جادوگر محبوب فوتبال ایران در چند نوبت نفتی‌ها را تهدید کرده بود اما بالاخره طاقتش بابت بی‌پولی و بدقولی طاق شد و بدون امضای قرارداد رفت که رفت! اما در این میان فعل و انفعالاتی رخ داد که در زیر بدان می‌پردازیم.

چهارشنبه جدایی جادوگر کلید خورد
علی کریمی که در چند نوبت تهدید به جدایی کرده بود بالاخره روز چهارشنبه وقتی متوجه بی‌توجهی مسئولان باشگاه نفت تهران شد تصمیم نهایی خود را برای رفتن گرفت.
شنیدیم سران باشگاه نفت تهران روز پنج‌شنبه به چند نفر مأموریت دادند که جادوگر را پیدا کنند اما هرکاری کردند بی‌فایده بود. کریمی جواب تلفن هیچ‌کس را نداد که نداد!

کریمی به فکر پول نبود
آن‌هایی که از نزدیک علی کریمی را می‌شناسند خوب می‌دانند جادوگر پولکی نیست. او همان فوتبالیستی است که پس از بازگشت به فوتبال ایران و جدایی از تیم قطری با پرسپولیس سفید امضا کرد و کمترین مبلغ (بخوانید ۳۰۰میلیون تومان!) از این تیم گرفت.
بحث اصلی کریمی با مسئولان نفت تهران هم خودش نبوده و حتی در جلسات گفت: «قرارداد یا پول من مهم نیست. وضعیت مالی باشگاه، بقیه بچه‌ها و همکاران من در کادرفنی را روشن کنید.»
با این وجود شنیدیم مدیران نفت تهران که با مشکلات شدید مالی مواجه هستند امروز و فردا کردند تا جادوگر چاره‌ای جز جدایی نداشته باشد.

امامی‌فر قبول نکرد
روز پنج‌شنبه علی کریمی تلفن همراه خود را از دسترس خارج کرد. با این وجود یکی از نزدیکان باشگاه نفت تهران پیشنهاد داد که در بازی سوپرجام علیرضا امامی‌فر مقابل پرسپولیس روی نیمکت بنشیند تا آتش ناراحتی علی کریمی سرد شود.
اما این پیشنهاد با مخالفت امامی‌فر روبه‌رو شد. دستیاران جادوگر و سایر مربیان این تیم از جمله مهرداد خانبان اعلام کردند بدون علی کریمی حاضر به ادامه فعالیت در نفت تهران نیستند!

تماس شبانه با حمید درخشان
در حالی که قرارداد تک تک بازیکنان بسته شده و همه خود را برای اردوی پیش از بازی سوپرجام آماده می‌کردند علی کریمی تمامی تماس‌ها را بی‌پاسخ گذاشت و دستیارانش هم حاضر به حضور سر تمرین پنج‌شنبه نشدند. بر همین اساس مسئولان نفت تهران دست به کار شده و با چند گزینه مذاکره کردند.
حمید درخشان، حمید استیلی، منصور ابراهیم‌زاده و فرهاد کاظمی نام‌هایی بودند که مطرح شدند اما در نهایت حمید درخشان به دفتر باشگاه رفت. حوالی ساعت ۱۹:۳۰ پنج‌شنبه گذشته درخشان مذاکراتی با مسئولان نفت تهران داشت و در نهایت به توافق رسید که جانشین علی کریمی شود.

چرا درخشان؟!
شنیده‌ها حکایت از آن دارد که حمید درخشان به سه دلیل انتخاب شده است. اول آن‌که سرمربی پرسپولیس بوده و انگیزه فراوانی برای تقابل با برانکو جانشین خود داشت.
دوم؛ نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا نماینده ایران است و حمید درخشان هم همراه پرسپولیس در این رقابت‌ها حضور داشته و عملکرد بدی هم نداشته است و دلیل سوم؛ رفاقت با بهرام میرشیبانی یکی از اعضای کمیته فنی باشگاه نفت تهران است که گفته می‌شود توصیه حمید درخشان را کرده است.

جدایی علی کریمی و نحوه رفتن از نفت تهران ممکن است مخالفان یا موافقانی داشته باشد اما به اعتقاد نگارنده جادوگر درست‌ترین کار ممکن را کرد.
در فوتبال امروز حرف اول را مسائل مالی می‌زند و حضور علی کریمی در نفت تهران از اول هم اشتباه بود. اشتباهی که حتی صمیمی‌ترین دوستان جادوگر هم به او متذکر شدند اما... به هر حال جلوی ضرر را از هرجایی که بگیرید منفعت است. علی کریمی یک برند در فوتبال ایران است که این اعتبار را به سادگی و یک‌شبه به دست نیاورده که بخواهد به راحتی آن را به باد بدهد. به نظر ما جدایی از این نفت تهران یکی از درست‌ترین تصمیمات فوتبالی علی کریمی بود که گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.