به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان افزود: تظاهرات ملت مظلوم فلسطین در جمعه خشم نشان داد که آستانه صبر این ملت در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس به پایان رسیده و قوانین زورگویانه در قرار دادن محدودیت برای ورود به مسجد الاقصی برای صاحبان اصلی فلسطین، انتفاضه جدیدی را رقم خواهد زد.

امیرعبداللهیان همچنین یادآور شد: مسجدالاقصی متعلق به مسلمین بوده و حق مسلمانان بالاخص فلسطینیان است که برای انجام فرایض دینی در آن مکان مقدس حضور یابند و اعمال محدودیت برای ورود به این مکان مقدس خلاف قوانین بین المللی و تعهداتی است که رژیم غاصب صهیونیستی موظف به رعایت آن می باشد.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل ادامه داد: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، رهبران فلسطینی را بر آن داشت تا جمعه را "روز خشم" اعلام نمایند و ملت حق طلب فلسطین نیز به پا خواسته و برای حداقل حقوق خود، جهت ورود به مسجد الاقصی بپاخیزند. لیکن رژیم صهیونیستی تاب تحمل کوچکترین اقدام علیه جنایات خود را نداشته و به راهپیمایان تیراندازی نموده است.

وی با اشاره به جنایت اخیر تل آویو اظهار داشت: شهید و زخمی شدن بیش از ۴۰۰ فلسطینی جنایتی بزرگ و غیرقابل بخشش و نیازمند عکس العمل جدی و فوری مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی می باشد. تأسف بارتر آن است که رژیم صهیونیستی در سایه سکوت و یا همکاری برخی دولتها، پای را از این نیز فراتر نهاده و با ورود به بیمارستان‌ها تعدادی از مجروحان را نیز به اسارت برده است.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از مواضع اخیر رهبران مقاومت فلسطین در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی حمایت نموده و قطع رابطه جنبش فتح با این رژیم اشغالگر را اقدامی ضروری می داند. رژیم صهیونیستی بداند که این جنایات بی پاسخ نبوده و مقاومت و مردم فلسطین پاسخ این اقدامات جنایتکارانه را خواهند داد.

وی در پایان همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران همسو با ملت های مسلمان و آزاده جهان این جنایت را محکوم کرده و از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.