به گزارش خبرآنلاین، ششمین جشنواره تئاتر شهر از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران باهدف توجه به فعالیت و حمایت از گروه‌های نمایش جوان و فعال شهر تهران در آذرماه و دی‌ماه ۱۳۹۶ برگزار می شود.

این جشنواره موضوعات مربوط به زندگی شهر و شهروندی، تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی را مد نظر داشته و شعار این دوره خود را تهران، تکریم زندگی معرفی کرده است. گروه‌ها و هنرمندان شهر تهران و اعضای کانون‌های نمایش فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و محلات شهر تهران می‌توانند با توجه به اهداف و موضوعات جشنواره در این رویداد هنری مشارکت کنند.

این رویداد متنوع هنری در هفت بخش تئاتر صحنه‌ای، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر دیگر (خیابانی، محیطی، شورایی و دیگرگونه‌های اجرایی)، مسابقه نمایشنامه ­نویسی، مسابقه عکاسی و پوستر تئاتر، مدرسه‌ تئاتر و بخش ویژه برگزار خواهد شد.

سبک زندگی و حقوق و اخلاق شهروندی، هویت اسلامی و ایرانی در شهر تهران، نشاط و امید در زندگی شهروندان، به عنوان موضوعات جشنواره در فراخوان اعلام شده است.

مهلت شرکت در جشنواره و ارائه نمایشنامه و یا طرح‌های اجرایی تا تاریخ اول شهریورماه تعیین شده و در بخش مسابقه عکس و پوستر و مدرسه تئاتر فراخوان جداگانه‌ای اعلام خواهد شد.

همچنین بخش تئاتر صحنه‌ای، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر دیگر، بخش عکس و پوستر و نمایشنامه‌نویسی به شکل مسابقه برگزار می‌شود.

در فراخوان جشنواره با توجه به مضامین آثار بر چند نکته تأکید شده است. امکان شرکت گروه‌های شرکت‌کننده صرفاً در یک بخش وجود دارد و آثار متقاضی نباید تاکنون در هیچ جشنواره‌ای شرکت کرده باشند.

ششمین جشنواره تئاتر شهر به‌ عنوان اصلی‌ترین رویداد نمایشی شهرداری تهران توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران آذرماه و دی‌ماه در شهر تهران برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.