به گزارش ایسنا، سردار مسعود زاهدیان درباره آمارهای ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر درمورد مخدر گل گفت:‌ تغییری که در الگوی مصرف مواد مخدر درحال شکل‌گیری است در حوزه مصرف مخدر گل که یکی از مشتقات گیاه شاهدانه است مشاهده می‌شود و گرایش به سمت استفاده از این ماده قابل توجه است.

وی با تاکید براینکه پلیس برای مبارزه با مخدر گل، تمامی توان خود را بکارگرفته است، گفت: اقدامات موثری از سوی پلیس در این‌ زمینه انجام شده است که نمونه آن شبکه‌هایی بود که در فضای مجازی فعال بودند و با پیگیری ما منهدم شده و ضربه‌ خوردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه پلیس با شبکه‌های محلی و افراد و عناصری که تولیداتی در گلخانه منزل و نقاط "دور از دید" داشتند نیز برخورد کرده است، گفت:‌ شناسایی و برخورد با این شبکه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و با هوشیاری دنبال می‌کنیم.

زاهدایان درباره نحوه برخورد پلیس نیز گفت:‌ اگر کسی در این حوزه فعالیت کند سیاست پلیس در مرحله اول پیشگیری و سپس برخورد سلبی خواهد بود و با این شیوه با آنان برخورد خواهیم کرد. همچنین برخورد با تولید خانگی این گیاه نیز جزو اولویت‌هاست و در دستورکار قرار دارد.

وی گفت:‌ البته کار سختی پیش روی پلیس است چرا که کشت این گیاه بعضا در نقاط کور و غیر دسترس و دید انجام می‌شود و در این حوزه نیازمند کاراطلاعاتی هستیم.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه تاکنون اقدامات اطلاعاتی خوبی در این زمینه انجام شده است، درباره میزان کشفیات این مواد نیز گفت‌: در حوزه گل کشفیات ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.