به گزارش ایلنا، غلامرضا حیدری با اشاره به انتشار برخی شایعات درباره عدم تحقق مطالبات گفتمانی مردم در تشکیل کابینه دوازدهم و منتفی شدن مسائلی همچون حضور زنان در کابینه اعلام کرد: البته آن‌چه در این راستا مطرح شده، صرفاً در حد شنیده‌ها است و هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت صحت یا کذب این موارد را تایید یا تکذیب کنیم.

او گفت: بنابر تجربه سال‌ها و ادوار قبل، تا زمانی که رییس‌جمهوری رسماً اعضای کابینه را به مجلس معرفی نکند، نمی‌توان با قطعیت درباره هیچ موضوعی اظهارنظر کرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هر حال همگان اذعان دارند، انتخابات این دوره ریاست‌جمهوری با بسیج همگانی اصلاح‌طلبان و با پشتیبانی تمام‌قد آقای خاتمی به نتیجه رسید.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای خاتمی از ماه‌ها قبل از انتخابات و زمانی که خبرهایی درخصوص تلاش برای ممانعت از کاندیداتوری مجدد روحانی به گوش می‌رسید، بر لزوم حمایت یکپارچه از روحانی تاکید داشت.

او یادآور شد: آقای خاتمی همواره حامی و پشتیبان روحانی بوده و اصلاح‌طلبان نیز تحت رهبری آقای خاتمی، علی‌رغم برخی نارضایتی‌ها و دلخوری‌ها با تمام وجود به میدان آمدند و از روحانی حمایت کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته فراموش نکنیم همزمان با این حضور چشمگیر جریان اصلاحات که در حمایت از روحانی به میدان آمد، بخشی از اصولگرایان معتدل نیز حضور داشتند و اکنون نیز انصاف، عقل و تدبیر ایجاب می‌کند که آقای روحانی درعین حال که رییس‌جمهوری همه ملت ایران است، به هر حال باید به حامیان اصلی خود که موجب پیروزی‌اش در انتخابات شدند، توجه ویژه داشته باشد و کسانی را برای حضور در کابینه انتخاب کند که مشی و رویکردشان در راستای این خواست و نگاه مردم باشد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به بیان دیگر اصلاح‌طلبان هرگز هیچ‌گونه سهم‌خواهی از کابینه مطرح نکرده و نمی‌کنند و تاکیدمان این است که کابینه باید در راستای تحقق خواسته‌های عمومی مردم تشکیل شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به هر حال انتخاب کابینه همواره نیازمند تعامل و رایزنی با گروه‌ها و اشخاص مختلف داشته و این بار نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی شنیده‌ها حاکی از این است که گویا آقای روحانی برای تشکیل کلیت کابینه با رهبری هماهنگی انجام می‌دهد اما درباره صحت و سقم آن نمی‌توان با قطعیت نظر داد.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور زنان در کابینه و انتشار برخی شایعات درباره منتفی شدن این مسئله اعلام کرد: اطلاعات بنده این مسئله را اثبات نمی‌کند و حداقل تصمیمی که گرفته شده این است که در هر وزارتخانه حداقل یکی از معاونت‌ها به زنان سپرده شود و در سطح وزیر نیز اقداماتی در حال انجام است که به حضور زنان در کابینه دوازدهم بی‌انجامد.

حیدری در پایان تصریح کرد: نباید با رویکرد جنسیتی به این مسائل نگاه کنیم؛ بلکه باید با رویکرد شایسته‌سالارانه موضوع تشکیل کابینه را پیگیری کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.