به گزارش فارس، «اسماعیل هنیه» خطبه نماز جمعه این هفته که جمعه خشم نامیده شده را در مسجد «العمری» غزه ایراد کرد.

بر اساس گزارش «الجزیره»، هنیه گفت: ملت ما با اعلام خشم خود در امروز می‌‌خواهد بار دیگر اعتبار و اهمیت قدس و مسجدالاقصی را به آنها بازگرداند.

وی افزود: گیت‌های ورودی در مسجدالاقصی و دوربین‌های مداربسته، اهانتی به این مسجد شریف است، تمامی توطئه‌های رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی شکست خواهد خورد.

هینه تاکید کرد: مساله قدس، مسأله‌ای سیاسی و عقیده‌ای است و ملت می‌خواهد در سرزمین خودش زندگی کند. هدف از اعتراض‌های گسترده تاکید بر محوریت مسأله فلسطین است.

وی سپس گفت: اولین دستاورد نبرد قدس آن است که مسیر قطب‌نما را به سمت صحیح خود بازگرداند و دوم اینکه ملت فلسطین از قدرت کافی برای ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر برخوردار شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه اعلام کرد آنچه را که «قرارداد قرن»نامیده می‌شود ، مردود می‌دانیم.

حماس پیشتر نیز اعلام کرده بود آنچه از آن به عنوان قرارداد قرن یاد می شود، تحت هیچ شرایطی و با وجود مشغول بودن منطقه به اوضاع و مشکلات خود محقق نخواهد شد.

موسی ابومرزوق از اعضای ارشد حماس قبلا نسبت به سیاست جدید آمریکا و تلاش این کشور برای تحقق به اصطلاح قرارداد قرن هشدار داده بود.

وی تاکید کرده بود سیاست آمریکا مبتنی بر تشکیل یک تشکیلات فلسطینی به جای کشور، ائتلاف با مصر و اردن، پایان دادن به مشکل آوارگان و اسکان آنان و تاکید بر یهودیت رژیم صهیونیستی در مسیر تحقق صلح فراگیر در منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.