به گزارش صراط محسن رضایی اخیرا در توییتی نوشت: وقتی آب در خوزستان که مرکز آب ایران است سهمیه بندی شود این یعنی یک اشکالی هست.

این انتقاد محسن رضایی در حالی است که استاندار خوزستان دستور سهمیه بندی آب در این استان را که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، تکذیب کرده است.

بحث بر سر نحوه مدیریت دولت در حوزه آب، انرژی و محیط زیست در استان خوزستان نیست؛ پر واضح است که کارنامه دولت در این استان چیزی بالاتر از فاجعه است. موضوع بحث اما اظهارنظرها و تحلیل های محسن رضایی بر پایه اخباری کذب است.

محسن رضایی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، با تغییر روش و منش محسوس در گفتارها و اظهارات خود، اگرچه از آن رویه یکی به نعل و یکی به میخ فاصله گرفت و کمی صریح تر به اظهارنظر در مورد مسائل کشور پرداخت - که احتمالا دلیل این موضوع قصد وی برای خداحافظی همیشگی با کاندیداتوری های پی در پی بود! - اما برخی گاف هایش اعتبار تحلیل های وی و اعتماد مخاطبانش را از بین برده است.

یکی دیگر از تغییرات رضایی در خصوص نحوه بیان نظرات خود در ۴ سال گذشته، تمرکز ویژه روی شبکه های اجتماعی است. او اصرار دارد تا خود را یک کاربر فعال معرفی کرده و در هر زمینه ای در اسرع وقت به اظهارنظر بپردازد. اما پرواضح است که سرعت در اظهارنظر گاف های اینچنینی از یکی از مسئولان ارشد نظام در گذشته و دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحیت نظام را توجیه نمی کند و طبیعی است که چنین فردی باید پیش از ارائه نظر، در مورد صحت اطلاعات خود مطمئن شود.

با این حال، درد آنجاست که گاف های اینچنینی محسن رضایی و تکیه اش بر اخبار کذب صرفا به شبکه های اجتماعی محدود نشده است. او سیزدم خرداد ۹۶ دو هفته پس از برگزاری انتخابات، در یک برنامه تلویزیونی خبری کذب در شبکه های اجتماعی در مورد رای دادن بیوه شاه مخلوع را رودرروی چشم میلیون ها بیننده، تکرار کرد و گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق دمکراسی در ایران نفوذ کنند، به همین خاطر در انتخابات اخیر، در خارج کشور همه برای رای دادن صف می‌کشند و حتی"فرح پهلوی هم رای می‌دهد"!

جالب اینجاست که وقتی مجری به او گوشزد کرد که آن تصویر آرشیوی و غیر‌واقعی است او به توجیه و پافشاری دوباره بر نظر خویش پرداخت و گفت‌: اگر هم رای نداده، در انتخابات بعدی رای می‌دهد!

این اظهارات محسن رضایی در حالی که دو هفته از انتخابات و تقریبا همین مدت زمان از انتشار خبر کذب مذکور گذشته بود و او در این مدت می توانست به راحتی کذب بودن خبر را متوجه شود، عجیب و از یک مسئول مملکتی بعید است.

جای خوشحالی اش باقی است که برادر محسن در حال حاضر مسئولیت خطیر کشوری و لشگری بر عهده ندارد وگرنه اگر قرار بود به جای اظهارنظر صرف، بر پایه اخبار کذب مذکور برای کشور و نظام تصمیم گیری هم می کرد، چه اتفاقی رخ می داد.

به نظر می رسد محسن رضایی پس از سال ها سیاست ورزی متعاقب خروج از نظامی گری، نه به مشاوران حرفه ای تر، بلکه به افرادی دم دستی تر، فقط برای آنکه اخبار صحیح را به اطلاع وی برسانند نیاز دارد تا از تکرار چنین گاف هایی جلوگیری شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.