به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از ژنو، این در حالیست که نیروهای شبه نظامی مورد حمایت آمریکا برای بازپس گیری این شهر از گروه تروریستی داعش مبارزه می کنند.
زید رعد الحسین در بیانیه ای گفت: بمباران گسترده و شدید الرقه در 3 هفته گذشته شهروندان غیرنظامی ساکن این شهر را که پناهگاهی ندارند، هراسان کرده است.
وی هشدار داد: بالغ بر یک صد هزار غیرنظامی عملا با تشدید تهاجم هوایی و زمینی به شهر الرقه، ناخواسته گرفتار جنگ شدند.
به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه سوریه هفتم خرداد ماه برای چندمین بار با ارسال دو نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار پایان دادن به عملیات ائتلاف غیرقانونی آمریکایی و کشتار شهروندان سوریه توسط نیروهای این ائتلاف شد.
آمریکا و چند کشور هم پیمان آن، از ماه اوت ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی تشکیل داده اند.
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بیگناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را نابود کرده است.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جنگنده های ائتلاف آمریکایی امروز (چهارشنبه) بیش از ۴۰ شهروند سوری را در روستای الدبلان استان دیرالزور به خاک و خون کشیدند که بیشتر زن و کودک بودند.
جنگنده های ائتلاف آمریکایی روز سه شنبه نیز با حمله به شهر المیادین استان دیرالزور در شرق سوریه، 42 غیرنظامی را کشتند.
جنگنده های ائتلاف آمریکایی پنجشنبه شب چهارم خرداد نیز یک ساختمان مسکونی چهار طبقه را در شهر المیادین استان دیرالزور سوریه بمباران کردند.
دراین بمباران، یک ساختمان مسکونی به طور کامل ویران شد و 35 شهروند که بیشتر آن ها زنان و کودکان بودند، کشته شدند.
جنگنده های ائتلاف آمریکایی ۲۶ اردیبهشت ماه ۳۱ شهروند سوریه را در شهر البوکمال استان دیرالزور و روز قبل از آن ۲۲ ساکن روستای العکیرشی در شرق الرقه را نیز کشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.