به گزارش ایرنا، در آئین نماز عید فطر که در مسجد جمعه شهر تفلیس با حضور جمعی از کارگزاران جمهوری اسلامی، ایرانیان مقیم و شیعیان برگزار شد، رامین ایگیدوف شیخ الاسلام گرجستان فضائل و دستاوردهای ماه رمضان را برای مسلمانان و جوامع اسلامی بر شمرد.
ایگیدوف اظهار کرد: گوهر ماه رمضان، هدیه ارزشمندی برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به آموزه های اصیل اسلامی، همگرایی و دوست داشتن همنوع است.
مجتبی کامران فرد رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان نیز در این مراسم با شادباش عید فطر به نمازگزاران، گفت: ماه مبارک رمضان، فرصتی برای اظهار بندگی، تهذیب نفس و گذشتن از امیال دنیوی است.
وی در ادامه با تبیین ویژگی های این ماه، افزود: همه مسلمانان و مومنان واقعی سعی می کنند با عبادت خالص به مراحل بندگی بیشتر توجه کرده و در مسیر معنویت و نزدیک شدن به خداوند پیشرفت کنند.
کامران فرد در پایان گفت: لیالی قدر نیز فرصتی تکرار نشدنی در طول هر سال برای تحقق دگرگونی در زندگی انسان های مومن است و نشان می دهد هر بنده مشتاق باید تغییر را از درون خود آغاز کرده تا بتواند جلوه های ظاهری و رفتاری را نیز متحول کند.
در پایان مراسم عید فطر هم به شماری از نوجوانان برتر در مسابقات حفظ و قرائت قرآن مجید که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزارشد، هدایایی توسط اداره مسلمانان گرجستان و رایزنی فرهنگی سفارت ایران اعطا شد.
براساس اطلاعات موجود، شمار مسلمانان در گرجستان بین ۹،۹ تا ۱۳ درصد جمعیت این کشور برآورد و براساس تخمین ها نیز شمار شیعیان و اهل تسنن برابر است.
گُرجِستان با 69 هزار و 900 کیلومتر مربع مساحت و حدود پنج میلیون نفر جمعیت در منطقهٔ قفقاز و اوراسیا در کناره دریای سیاه قرار دارد و از شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان و از جنوب‌ شرق هم با جمهوری آذربایجان همسایه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.