به گزارش ایرنا، این نشریه افزود: انتخابات پارلمانی آلمان در ۲۴سپتامبر ۲۰۱۷ (مهر ماه ۱۳۹۶) برگزار خواهد شد. نمایندگان مردم آلمان، توسط رای مستقیم مردم و برای چهار سال انتخاب می شوند. در انتخابات آتی حدود ۶۱ میلیون رای دهنده واجد شرایط شرکت خواهند کرد.

زوددویچه سایتونگ اضافه می کند: انتخابات پارلمانی ۲۰۰۵ و ۲۰۱۷ شباهت های قابل توجهی دارند. به نظر می رسد که هر دو حزب شرکت کننده در این انتخابات (حزب دمکرات مسیحی به رهبری مرکل و حزب سوسیال دمکرات به رهبری مارتین شولتز) امیدوارند در این انتخابات پیروز شوند.
حزب آنگلا مرکل امید زیادی برای پیروزی در این انتخابات دارد. با نگاهی به انتخابات پیشین ملاحظه می شود که در انتخابات 2005 یک دوئل تمام عیار بین آنگلا مرکل و گرهارد شرودر صورت گرفته بود. انتخابات 2017 نیز تشابه های زیادی با انتخابات 2005 دارد.
بر اساس نتایج نظرسنجی ها در حال حاضر حزب دمکرات مسیحی بین ده تا چهارده درصد از حزب سوسیال دمکرات پیشی گرفته است و می توان بر این اساس به این نتیجه رسید که حزب مرکل پیروز انتخابات خواهد بود .
اما در این دوره موارد جالب توجهی به چشم می خورد که مهمترین آنها شباهت قابل توجه آنگلا مرکل و گرهارد شرودر در زمینه حضور پناهندگان در این کشور است. تصمیم سال گذشته مرکل برای بازکردن مرزهای کشورش به روی پناهجویان سوریه،‌ عراق و افغانستان باعث تشدید نگرانی‌های مردم آلمان شد.
مرکل که شدیدا در مقابل فشارها علیه سیاست پذیرش پناهجویان مقاومت می‌کند، با کاهش محبوبیت مواجه است. حزب دمکرات‌ مسیحی وابسته به آنگلا مرکل شدیدا با سیاست پذیرش پناهجویان مخالفت کرده تا نظر رای دهندگان را که از انبوه مهاجران در آلمان خشمگین هستند، به خود جلب کند.
این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: نتایج اولیه نظرسنجی در پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان نشان می‌دهد حزب دموکرات مسیحی توانسته است حزب سوسیال دموکرات را شکست دهد.
نتایج انتخابات در ایالت نوردراین وست‌فالن یکی از معیارهای پیش‌بینی برای انتخابات سراسری ماه سپتامبر در آلمان است.
در واقع حزب دموکرات مسیحی توانسته است 34.5 درصد آرا را در ایالت نوردراین وست فالن به خود اختصاص دهد در حالیکه حزب رقیب، حدود 30.5 درصد آرا را کسب کرده است. به همین علت مارتین شولتز رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان آن روز را روز سختی برای تاریخ حزب سوسیال دمکرات ارزیابی کرده است.
مارتین شولتز اخیرا پیش‌بینی کرده بود با پیروزی در نوردراین وست‌فالن حزب او قادر خواهد بود از هم اکنون به فکر انتخاب صدراعظم بعدی آلمان باشد اما اکنون با شکست حزب وی، این آنگلا مرکل است که می‌تواند امیدوارتر باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.