به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، این مساله پس از آن مطرح شد که اعتراضات علیه نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در دو ماه متوالی ادامه داشته و در جریان آن دست‌کم ۶۰ تن کشته شدند. بحران شدید اقتصادی ونزوئلا نیز باعث شده که میلیون‌ها تن از مردم این کشور با قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم کنند.

خولیو بورگز، رئیس کنگره ونزوئلا در نامه‌ای به لوید بلنکفین، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل اجرایی بانک گلدمن ساکس که در وال‌استریت مستقر است، نوشت: شاهراه مالی گلدمن ساکس برای رژیم ونزوئلا سبب می‌شود تا سرکوبگری‌های خصمانه دولت علیه صدها هزار معترضی که به صورت صلح آمیز خواستار تغییر سیاسی در این کشور هستند، تقویت یابد.

وی افزود: با توجه به ماهیت غیرقانونی دولت نیکولاس مادورو، عدم تمایلش برای برگزاری انتخابات دموکراتیک و نقض نظامند حقوق بشر بسیار ترسناک است که بانک گلدمن ساکس تصمیم گرفته تا وارد این معامله شود.

در ادامه این نامه آمده است: کنگره ونزوئلا تحقیقاتی را درخصوص این مبادله آغاز خواهد کرد و من به دولت دموکراتیک آتی ونزوئلا توصیه می‌کنم که این اوراق قرضه را به رسمیت نشناسند و بهای آن را پرداخت نکنند.

این در حالی است که سخنگوی بانک گلدمن ساکس هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

وزارت اطلاعات ونزوئلا نیز که از جانب وزارت دارایی به پرسش‌ها پاسخ می‌دهد هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

این اوراق قرضه به صورت مستقیم توسط بانک مرکزی ونزوئلا فروخته نشده بلکه از طریق میانجی‌گرانی که سه منبع مالی هستند از جمله بانک گلدمن ساکس فروخته شده‌اند. دو منبع مالی دیگر در اروپا قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.