به گزارش ایسنا و به نقل از دورج،این تیم قصد دارند تا به توسعه الگوریتم‌های کلی پیشرفته که می‌تواند یک روز به دانشمندان در جهت مقابله با برخی از پیچیده ترین مشکلات بشر، مانند پیدا کردن درمان جدید برای بیماریها، کاهش قابل ملاحظه مصرف انرژی یا اختراع مواد انقلابی جدید کمک کند، بپردازد.

این در حالی است که سامانه هوشمند "آلفاگو" گوگل بار دیگر توانست قهرمان بازی "گو" در جهان را شکست دهد.

در جشنواره بازی‌های "گو" در وون‌ژن چین این سامانه سه مسابقه با برترین بازیکنان جهان انجام داد.

در اولین مسابقه "که جی"(Ke Jie) نفر اول جهان که ۱۹ ساله‌ است با کمترین اختلاف ممکن یعنی تنها با نیم امتیاز از این سامانه هوشمند شکست خورد.

این سامانه هوشمند با استفاده از شبکه‌های عصبی کار می‌کند و سال گذشته نیز موفق شد یک قهرمان از کره جنوبی را شکست بدهد و از پنج مسابقه چهار بازی را ببرد.

گو، یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های تخته‌ای تاریخ بشری است. این بازی که به صورت دونفره انجام می‌شود، علی‌رغم قوانین ساده‌ای که دارد راهبردهای استراتژی‌ گونه را می‌طلبد. بازی به این صورت انجام می‌گیرد که دو بازیکن به نوبت مهره‌های سیاه و سفید خود را در خانه‌های صفحه بازی که یک شبکه ۱۹ در ۱۹ مربعی است، قرار می‌دهند. وقتی مهره‌ها روی صفحه قرار گرفت، نمی‌توان آن را حرکت داد مگر اینکه با مهره‌های رنگ مخالف به طور کامل محاصره شود. هدف بازی تصاحب سطح بیشتر از زمین بازی توسط مهره‌ها است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.