به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی کونترواینفورماتزیونه روز دوشنبه افزود: در این سال ها یک موضوع در تمام خاورمیانه روشن بود و اینکه عربستان سعودی مسئول اصلی گسترش تروریسم وهابی - تکفیری ، است نوعی از تروریسم که توسط گروه های مختلف در کشورهای خاورمیانه و آسیای شرقی عمل می کنند.

عربستان سعودی به آن گروه های تروریستی که دقیقا از آرمان های مذهبی ریاض الهام می گیرند، کمک مالی می کند ، این موضوع حتی از سوی موسسات تحقیقاتی در امریکا و انگلیس نیز تایید شده و هرگز نفی نشده است.

این نشریه نوشت: این یک راز نیست که عربستان سعودی با حمایت متحدان خلیفه نشین نفتی خلیج (فارس) بویژه قطر، با استفاده از منابع عظیمی مالی که در اختیار دارد، در تلاش برای رسیدن به رهبری جهان عرب و مطیع کردن تمام کشورهای سنی است و در جهت بی ثبات کردن آن دسته از کشورهایی که دولتی متفاوت از آرمان و مذهب ریاض دارند، مانند سوریه، لبنان و بویژه عراق و یا کشور کوچک یمن که سعودی ها علیه آن از ۲ سال است که یک جنگ بی رحمانه راه انداخته اند و مردم غیر نظامی را با حمایت فعال آمریکا بمباران می کنند، عمل می کند.

این نشریه افزود: شاخک های عربستان سعودی حتی در شمال آفریقا، از لیبی تا تونس و الجرایز و در برخی کشورهای افریقایی مانند سودان، نیجریه و سومالی دیده می شوند. سلطنت سعودی در همه جا به گروه های تروریستی کمک مالی می کند، تشویق به شورش کرده و وهابیگری را میان مردن گسترش می دهد.

این نشریه نوشت: سعودی ها از دو اهرم برای اول کمک مالی برای کمک به دولت های مطیع و دوم از اهرم تحریک های داخلی به دست گروه های تروریستی وابسته برای سرنگونی دولت های عربی مخالف سعودی باجگیری از سایر کشورهای عربی استفاده می کنند، دقیقا همانچیزی که در سوریه بوقوع پیوست جایی که بشار اسد رئیس جمهوری این کشور متحد با تهران محسوب می شود ، کشوری با اکثریت شیعی که دشمن اصلی عربستان بشمار می رود و از نظر سعودی ها مرتد است

این نشریه افزود: یک شرایط مشابه در مصر بوقوع پیوست و این کشور پس از نوسانات مختلف از اتحاد با عربستان فاصله گرفت و به سوی روسیه و سوریه نزدیک شد. سعودی ها نیز بلافاصله کمک های مالی و نفتی به این کشور را قطع کرده و سپس یک سری حملات تروریستی از سوی گروه های داعش در سینای و قاهره بوقوع پیوست.

این نشریه یادآور شد: ترامپ نیز همه این موارد را از مدت ها است که می داند و درکمیپین انتخاباتی نیز از عربستان در رابطه با رقتار با زنان و با همجنس بازان انتقاد کرده و همچنین از امکان مشارکت عربستان در حمایت از فعالیت های تروریستی صحبت کرده بود. اما پس از رسیدن به قدرت همه چیز را فراموش کرد و تحت فشار قراردادهای میلیاردی فروش سلاح ، عربستان را به عنوان نخستین کشور برای سفر خارجی انتخاب کرد

این نشریه افزود: ترامپ در طی سفر به ریاض در یک سخنرانی به یک طرح جدید سیاسی مبنی بر ایجاد ناتوی عربی اشاره کرد که وظیفه مبارزه با تروریسم اسلامی را دارد و این که عربستان سعودی محور این ائتلاف باشد.

ترامپ در سخنان خود اظهار داشت که باید با افراط گرایی اسلامی و گروه های تروریستی اسلامی مبارزه کرد . این نشریه نوشت: او این کلمات را در کشوری عنوان کرد که حامی اصلی تروریسم بوده و این امر نگرانی زیادی را برمی انگیزد . روشن است که قراردادهای میلیاردی ریاض چشمان ترامپ و کابینه او را بسته است.

ترامپ در سخنان خود سر به پایین برد و به ایران حمله کرد و مدعی شد : ایران از تروریسم حمایت می کند. ایران به اسد کمک کرد تا اقدامات مطرودی در سویه انجام دهد. هدف مشترک ما باید ایجاد یک ائتلاف بزرگ برای نابودی تروریسم باشد.

پادشاهان و شاهزادگان سعودی سخنان ترامپ را که قاطعانه واقعیت را زیر و رو کرد، تشویق کردند. ترامپ از سویی ریاض را تقویت کرد و از سوی دیگر کشورهای منطقه را به مبارزه علیه ایران و سوریه فراخواند و انها را منبع هر شر و حامی تروریسم معرفی کرد. دقیقا همان دولت هایی که سال ها است علیه گروه های تروریستی مورد حمایت مالی عربستان، مبارزه می کنند . آمریکا عملا چراغ سبز و حمایت از کمپین گسترش نفوذ عربستان سعودی به عنوان رهبر جهان عرب بواسطه متحد پرقدرتش را امریکا روشن کرد.

ترامپ بدین ترتیب نشان داد که یک احمق مفید برای برنامه شوم گسترش سلطه جویانه عربستان در منطقه و برای افزایش فعالیت های تروریستی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.