به گزارش مهر، سرهنگ تحمد کرمی اسد گفت: در طول سال ٩٥، تخلف داخل شهری که بیشترین برخورد با آن انجام شده، ورود به محدوده طرح ترافیک بوده و بیشترین برخورد تخلف برون شهری متاسفانه همچنان به سرعت غیرمجاز اختصاص دارد.

وی افزود: ورود به محدوده طرح ترافیک به خاطر توسعه سامانه ها در محدوده کلانشهرها به ویژه تهران رتبه اول برخورد با تخلفات درون شهری را به خود اختصاص داده است.

کرمی اسد گفت : دیگر تخلفات شهری به سرعت غیرمجاز، استفاده نکردن از کمربند ایمنی توسط راننده یا سرنشینان، توقف در محل ممنوع و توقف دوبله در معابر اختصاص دارد.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا به رانندگان توصیه کرد: دو تخلف آخر جلوگیری از انضباط ترافیکی و انسداد معابر درون شهری را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه بیشترین برخورد صورت گرفته با تخلفات برون شهری مربوط به سرعت غیر مجاز است، گفت: پس از آن، نقص در سامانه های روشنایی و ترمز وسایل نقلیه، استفاده نکردن از کمربند ایمنی توسط راننده یا سرنشینان، همراه نداشتن مدارک توسط راننده( کارت ماشین- گواهینامه و معاینه فنی) و در نهایت سبقت غیرمجاز در راه های دوطرفه در رتبه بعدی برخورد با تخلفات برون شهری قرار دارد.

سرهنگ کرمی اسد ضمن هشدار به رانندگان، اعلام کرد: سبقت غیرمجاز در راه های دوطرفه یکی از خطرناک ترین تخلفات برون شهری و عامل اصلی تصادفات در جاده ها به شمار می آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.