سیدحسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در شرق نوشت: انتخابات، روز گذشته به شکل معناداری با حضور پیش‌بینی‌ناپذیر اقشار مختلف جامعه برگزار شد.

در یک کلام، مردم کشور را بیمه و فعالان سیاسی، نخبگان و گروه‌های مرجع را شرمنده کردند. در روزهای گذشته، قریب به اکثریت چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب، هنرمندان، فرهنگیان، دانشجویان، چهره‌های مذهبی و... از اهمیت تک‌تک آرا سخن گفتند و تأکید کردند در کنار مردم در صحنه حضور خواهند داشت.

پیش‌بینی می‌شود بالای ٣٧ میلیون واجد شرایط، آرای خود را به صندوق‌ها بریزند. به نظر من شفافیت رقابت‌ها عامل حضور مردم در صحنه بود. در واقع نقطه ابهامی برای مردم در رقابت‌های سیاسی باقی نماند. به‌هرحال رقابت‌ها، رقابت‌های معنادار واقعی و تعیین‌کننده‌ای بود و مردم دقیقا متوجه شدند دو جریان رقیب هرکدام چه بسته سیاستی‌ای دارند و چگونه می‌خواهند کشور را جلو ببرند. این شفافیت رقابت، مردم را به صحنه کشاند. فراموش نکنیم مردم ایران نسبت به وعده‌های غیرواقعی و عوام‌فریبانه، مارگزیده بودند و تجربه هشت سال قبل از این دولت را داشتند. باید اذعان کرد آگاهی مردم خیلی افزایش پیدا کرده و نظام اطلاع‌رسانی مدرن جای خود را باز کرده است.

این مسئله سبب شده از انحصار اطلاع‌رسانی صداوسیما کاسته شود و شبکه‌های اجتماعی بخشی از کسری صداوسیما را جبران کنند. به نظر من آقای روحانی با توجه به افزایش احتمالی آرا نسبت به انتخابات دور اول، رئیس‌جمهور نیرومندی خواهد شد. مجلس هم همراه دولت است و می‌توان دولت نیرومندی تشکیل داد. این مسئله حتما حل مشکلات مردم را تسریع خواهد کرد. با حضور ارزشمند مردم، هر اقدامی در دولت برای مردم صورت بگیرد، کم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.