به گزارش ایرنا، ستاد برگزاری انتخابات در سفارت ایران در صربستان به خاطر استقبال چشمگیر ایرانیان مقیم صربستان به مدت یک ساعت زمان رای گیری را تمدید کرد.
ایرانیان مقیم صربستان ازساعت هشت بامداد جمعه به وقت محلی، با حضور خود در حوزه رأی گیری مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.
ایرانیان از جمله دانشجویان، بازرگانان و پزشکان که تعدادی از آنها از دیگر شهرهای صربستان برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به بلگراد آمده بودند و نیز کارکنان سفارت و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران با حضور در سفارت ایران رأی خود را به صندوق ها انداختند.
«حسین ملاعبداللهی» سفیر ایران در صربستان و رئیس ستاد برگزاری انتخابات در سفارت ایران در صربستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بلگراد گفت: در این دوره از انتخابات شعب اخذ رأی در سفارت ایران در بلگراد از ساعت 8 صبح جمعه 29 اردیبهشت ماه برای رأی گیری هموطنان ایرانی دایر شد که تا ساعت 19 همین روز ادامه داشت.
وی افزود: مشارکت فعال و حداکثری ایرانیان داخل و خارج کشور یک بار دیگر جهان را شگفت زده خواهد کرد و عشق و علاقه مردم را به صیانت از کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نمایش خواهد گذاشت.
سفارت ایران در بلگراد از یک ماه پیش با انتشار اطلاعیه ای در پایگاه اینترنتی خود و از طریق پیام های شخصی و دیگر وسایل ارتباطی از همه اتباع ایرانی مقیم صربستان دعوت کرده بود تا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به شعبه اخذ رأی واقع در سفارت ایران در صربستان واقع در بلگراد پایتخت این کشور، مراجعه کنند.
دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران جمعه ۲۹ اردیبهشت همزمان با داخل کشور در سفارتخانه و سرکنسولگری های ۱۰۲ کشور خارجی در ۳۱۰ شعبه رای گیری برای هموطنان ایرانی مقیم این کشورها نیز برگزار شد.
بیش از 56 میلیون و 410 هزار نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد بیش از یک میلیون و 350 هزار نفر رأی اولی خواهند بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.