به گزارش ایرنا، این روزنامه به نقل از شاهدان عینی در روز جمعه نوشت: صف های طولانی در بسیاری از مراکز رای گیری در تهران شکل گرفته است.
این روزنامه افزود: براساس اطلاعات رسیده از رسانه ها حتی در استانها و شهرستانها نیز مشارکت مردم پرشور بوده است، بنابراین، وزارت کشور ساعت رای گیری را چند بار تمدید کرد . ساعت اصلی رای گیری تا 15:30 به وقت گرینوویچ بود .
این روزنامه نوشت: بیش از ۵۶ میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن هستند و آنها برای انتخاب رئیس جمهور به پای صندوق های رای رفتند.حسن روحانی رئیس جمهور میانه رو و رقیب وی رییسی، نامزد پیشرو هستند. این انتخابات دو نامزد دیگر هم دارد که شانسی برای پیروزی ندارند.
به نوشته برلینر سایتونگ، سیاست حسن روحانی ، سیاست ایجاد فضای باز است اما سیاست رییسی بیشتر سیاست انزوا خواهد بود و نتایج انتخابات نشان خواهد داد که ایرانیان کدام نامزد را ترجیح می دهند.
این روزنامه ادامه داد:روحانی پس از رای دادن در حسینیه ارشاد در تهران گفت: 'امروز یک روز مهم است زیرا ایرانیان سرنوشت خود و فرزندان خود را تعیین میکنند'. رأی دهندگان نیز باید به یاد داشته باشند که نتیجه انتخابات بسیار مهم است.
روزنامه آلمانی ادامه داد:نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری صبح روز شنبه اعلام می شود.براساس اظهارات رحمانی فضلی وزیر کشور، نتایج نهایی عصر روز شنبه و یا روز یکشنبه اعلام خواهد شد
یک مسول در وزارت کشور به تلویزیون دولتی ایران گفت که مراکز رای گیری تا ساعت ۲۳:۰۰ و یا حتی نیمه شب به وقت محلی باید باز باشد .
این مسول گفت بلافاصله پس از انتخابات، آرا شمارش میشوند و نتایج رسمی فقط توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.