به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، عملکرد نخست وزیر و دولت این کشور را در زمینه های اقتصادی، آموزشی، درمانی و خدمت رسانی به بازنشستگان انگلیسی، بسیار ضعیف توصیف کرد.

ترزا می نخست وزیر انگلیس امروز در لندن برای پاسخ به سؤالات نمایندگان پارلمان در آخرین جلسهِ پرسش از نخست وزیر در مجلس کنونی عوام حاضر شد، که جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف دولت خطاب به او، گفت: دستمزدهای شاغلان در انگلیس، به رغم افزایش مخارج زندگی در این کشور، افزایش نیافته است. قدرت خرید مردم انگلیس در مقایسه با ۵ سالِ پیش، دست کم ۱۵ درصد کاهش یافته است. مردم عادی در این کشور سهمی از اقتصاد قوی تری که شما مدعیِ آن هستید، در زندگی و معیشتِ خود مشاهده نمی کنند.

کوربین اظهار داشت: سامانه خدمات ملیِ درمانی انگلیس، موسوم به «ان اچ اس» به علت کاهش بودجه های مربوط به آن در دوران حکومت دولت محافظه کار انگلیس، خدماتِ ناکافی به مردم می دهد و صف های انتظار برای دریافت خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی انگلیس به شدت افزایش یافته است. مدارس انگلیس نیز به علت کاهش بودجه های شان، عملکردی ضعیف دارند و مدام از والدین دانش آموزان درخواست کمک های مالی جهت ارائه خدماتِ حداقلی به دانش آموزان می کنند.

وی افزود: در دوران حکومت محافظه کاران، بسیاری از مردم، عقب نگه داشته شده اند، زیرا ثروتمندانِ انگلیسی - به قیمت کاهش دستمزدهای کارمندان دولتیِ فداکارِ یا به قیمت عدم افزایش حقوق های این کارمندان - از تخفیف های مالیاتیِ قابل توجهی بهره مند شده اند.

کوربین تصریح کرد حتی کودکانِ انگلیسی نیز عقب نگه داشته شده اند. به عنوان مثال، بسیاری از فرزندان خانوارهای انگلیسی که بیست و چند سال سن دارند، استطاعت مالیِ کافی برای جدا شدن از خانه والدینِ خود ندارند (زیرا نمی توانند برای خود خانه ای اجاره کنند یا بخرند). این، بحرانی است که بسیاری از مردم در سراسر انگلیس با آن روبرو هستند و ما هیچ سیاستِ اسکان یا خانه سازی نداریم که به این معضل رسیدگی کند.

رهبر حزب کارگر انگلیس ضمن دفاع از عملکرد آخرین دولت حزب کارگر انگلیس در زمینه ساخت خانه های ارزان قیمت برای مردم، افزود: ما به این دستاورد، بسیار افتخار می کنیم.

کوربین تأکید کرد در دوران دولت ترزا می، ساخت و سازِ خانه ها در انگلیس، به پایین ترین سطح از دهه ۱۹۲۰ میلادی تاکنون (در حدود صد سال گذشته) کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد در مقایسه با گذشته، شمار بیشتری از مردم در انگلیس، بی خانمان هستند، شمار بیشتری در نوبت انتظار قرار دارند، شمار بیشتری از مردم در خانه های بیش از حد، شلوغ زندگی می کنند و شمار بیشتری از مردم از پرداخت اجازه بهای خانه شان ناتوان هستند.

وی افزود: عملکرد آنان از ساختن اقتصادی قدرتمند، بسیار فاصله دارد. بودجه های مدارس و سامانه خدمات درمانی ملی این کشور کاهش یافته است. مردم استطاعت مالی برای (اجاره یا خرید) خانه ندارند. میلیون ها نفر درآمد مکفی ندارند که معیشتی حداقلی داشته باشند. این به معنای اقتصاد قدرتمند نیست برای هیچکس در این کشور نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.