به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد، حکیم بر حفظ یکپارچگی کشورش بعد از شکست سنگینی که به تروریست های داعش وارد شده ، تاکید کرد.

حکیم در مصاحبه با رویترز در قاهره به کردها توصیه کرد از اقدامات یکجانبه مربوط به استقلال و یا الحاق منطقه نفت خیز کرکوک به منطقه تحت کنترلشان در شمال عراق خودداری کنند.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، ریاست ائتلاف ملی را برعهده دارد که ائتلافی شامل چند حزب سیاسی از جمله حزب الدعوه است که حیدر العبادی نخست وزیر از این حزب می باشد.
عمارحکیم گفت درصورت برگزاری همه پرسی کردها این اقدامی یکطرفه و بدون تصمیم گیری و تایید از سوی دولت فدرال در بغداد است و لذا از نظر قانونی رسمیت و مشروعیت نخواهد داشت.
وی گفت که استفاده از اهرم های فشار سیاسی در وضعیت دشوار کنونی به نفع هیچ کس نیست.
درادامه این گزارش آمده است، به اعتقاد حکیم همه پرسی برنامه ریزی شده از سوی کردها یک پیام سیاسی به شریکان و برادران کرد ما برای ایجاد انگیزه در دولت فدرال است تا به طور جدی تر دیدگاه ها و خواسته های آنان را پیگیری کنیم.
حکیم درپاسخ به این سوال که اگر کردها به همه پرسی برای استقلال اصرار داشته باشند ائتلاف ملی چه خواهد کرد ، گفت: معتقدیم که مذاکره راه صحیح حل مشکلات است و تضمینی برای یکپارچگی عراق می باشد و به خواست شهروندان عراقی در باره ملیت ، مذهب ، فرقه ها و آرمان ها و به دست آوردن حقوق مشروع آنان پاسخ می دهد.
وی بر گفت و گو به عنوان یک راهکار تاکید کرد و اظهار داشت، معتقدیم که ریختن خون هیچ نتیجه ای در بر ندارد و با جنگ نمی توان نه در هیچ کشور دیگری و نه در عراق به نتایج مطلوب رسید.
عمار حکیم بنا به دعوت رسمی مقامات مصری روز سه شنبه گذشته وارد قاهره شد وبا رئیس جمهوری وزیر امور خارجه ودیگر مقام های عالی رتبه این کشور دیدار وگفت وگو کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.