به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اعلام این موضوع در یادداشت فیس بوکی خود به سخنان معاون حزب دموکرات مسیحی آلمان (حزب حاکم) اشاره کرده است که گفته حقوق بشر در روسیه نقض می شود و با طرح این مساله خواستار تحریم رقابت های جام جهانی فوتبال شد.
زاخارووا روز پنجشنبه در این باره نوشت: طرح چنین درخواستی در غرب تازگی ندارد، زیرا بسیار قبل از دستگیری چند شرکت کننده در تظاهرات غیرقانونی اخیر (سوم فروردین) در مسکو نیز چنین خواسته ای مطرح شده بود.
وی افزود: این بخشی از کارزار و استراتژی جهانی است که تحلیلگران غربی همسو با اجرای سیاست بازدارندگی روسیه تدارک دیده اند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان گفت: شواهد کافی برای اثبات این نظریه داریم و در گذشته نیز در باره آن مشروح سخن گفته ایم. متاسفانه در این راستا انواع اقدام های ضدروسی انجام خواهد شد تا افکار عمومی علیه روسیه برانگیخته شود.
میخائیل فوکس مقام حزب دمکرات مسیحی حاکم بر آلمان گفته بود که حقوق انسان ها در روسیه نقض می شود و نباید چنین کشوری میزبان جام جهانی باشد، زیرا برگزاری مسابقات منجر به آن خواهد شد، بیشتر طرفداران فوتبال از سفر برای دیدن رقابت ها خودداری کنند.
بر پایه برنامه پیش بینی شده، جام جهانی فوتبال 2018 به میزبانی روسیه در 11 شهر و 12 ورزشگاه 24 خرداد ماه 97 آغاز می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.