به گزارش نامه نیوز، حکایت نوروز است و به رسم هر ساله حکایت بهاری در آغاز سال نو گوییم از قصه هفت گانه که در آئین ما هفت سین است. شاید نتوان در فوتبالمان آن گونه گفت اما هفت گانه را گوییم تا باشد که به یمن سفره با برکت هفت سین خوش یمن باشد.

۱/ اولین حکایت؛ یاد

در سالی که گذشت بسیاری را از دست دادیم. جای خیلی ها در کنارمان هم خالی است و فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست. از منصور خان پور حیدری پدر استقلال تا کاظم سید علی خانی کاپیتان سر خ های تهران و بسیاری دیگر جایشان در این نوروز خالی است. یادشان گرامی اما بیائیم امروز به یادشان باشیم و همین طور از پیشکسوتان یاد کنیم قبل از این که از پیش مان بروند. باشد که سایه تمامی بزرگ تر ها بر سر فوتبالمان باشد.

۲/ حکایت دوم؛ اخلاق

سال ۹۵ بی اخلاقی ها کامل بود فرقی نداشت که مدیر باشد و مربی و بازیکن و یا تماشاچی. این بی اخلاقی به پیر و جوان بودن و با تجربه و بی تجربه بودن هم ربط نداشت. جامه بد اخلاقی بر تن ایرانی و خارجی و مشهور و گمنام و بین المللی و محلی دوخته شد امید داریم این فوتبال کمی رو به سوی اخلاق رود.

۳/ آرزوی جام جهانی

جام جهانی ۲۰۱۸ آرزوی تمامی جهان است و فوتبال ما هم از این قاعده مستثنی نیست. امید داریم که جام جهانی متوالی و جام جهانی پنجم را در این سال جشن بگیریم.

۴/ موفقیت تیم های پایه

تیمهای نوجوان و جوانان ما هم در مسابقات جام جهانی حضور دارند تجربه آزمون و عزت الهی که در سنین پایه راهی تیمهای حرفه ای شدند و امروز برای فوتبال ما وزنه ای هستند این آرزو را برایمان تداعی می کند که ای کاش جوانان و نوجوانان ما ستاره های بزرگ جهانی دیگری را برایمان معرفی کنند.

۵/لیگ قهرمانان آسیا

چهار نماینده در لیگ قهرمانان داریم شرایط این دوره به این گونه است که یک نماینده از غرب آسیا به فینال خواهد رفت فینالی که می تواند دروازه بازیهای باشگاه های جهان را هم برای ما باز کند. آرزو داریم نماینده ایرانی بعد از سالها به فینال و قهرمانی برسد هرچند راهی است طولانی اما امید بسیار به این چهار نماینده کشورمان داریم.

۶/ فوتبال رها از قید اقتصاد دولتی

فوتبال ما طعم تلخ بی پولی را در سال ۹۵ بیشتر چشید. حذف پنجره نقل و انتقال زمستانی برای استقلال و تراکتور سازی و کابوس کسر امتیاز برای تیمهای دیگر آرزوئی جز رهائی فوتبال از اقتصاد دولتی باقی نمی گذارد امید داریم فوتبال حقش را بگیرد و چون هر جای دنیا تبدیل به تجارتی پر سود شود.

۷/ لذت فوتبال

فوتبال ما چه در داخل زمین و چه در بیرون زمین و در فضای واقعی و مجازی تبدیل به رنج شده و لذت بردن از فوتبال مدتها است که از بین رفته است. حواشی و فحاشی و سو مدیریت ها فوتبال را رنج آور برایمان کرده است امید داریم که فوتبال ما به وظیفه اولش که لذت رسانی است برسد.

و در آخر اینکه آرزوی سالی سراسر از شادمانی و صحت و سلامت برای همه عاشقان ایران زمین و فوتبال مان داریم. نوروزتان پیروز.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.