به گزارش ایرنا، محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: بانک ها با وجود اینکه در خصوص بخشش سود و جریمه دیرکرد مصوبات قانونی دارند اما از اجرای کامل این مصوبه خودداری می‌کنند، این در حالی است که تا پایان سال جاری زمان برای اجرای مصوبه مذکور وجود دارد.

وی افزود: تمامی بانک‌ها باید مصوبه مربوط به بخشش جرایم دیرکرد و سود وام بانکی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را به طور کامل اجرایی کنند به دلیل اینکه این موضوع در راستای کمک به وضعیت کشاورزان ، صنعتگران و مردم است.
وحدتی تصریح کرد: برخی پروژه‌های اشتغال‌زایی بلاتکلیف است؛ بنابراین از مسئولان درخواست می کنم رسیدگی های لازم را در این رابطه انجام دهند.

**وزیر اقتصاد به مساله پدیده شاندیز و ثامن الحجج توجه کند
سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در تذکری از وزیر صنعت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواست عملیات شروع منطقه ویژه اقتصادی کاشان آغاز و مجوزهای زیست محیطی داده شود.
وی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست به وضعیت کارگران کارخانه‌های ریسندگی و صدور مجوز ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی کاشان رسیدگی کرد.
نماینده مردم کاشان در مجلس از وزیر اقتصاد خواست به مسأله پدیده شاندیز و ثامن‌الحجج نیز توجه کافی داشته باشد.

**کسب جایزه اسکار توسط فرهادی افتخاری برای هنر ایران
علی کاظمی نماینده مردم اردل و فارسان در تذکری شفاهی گفت:‌ کسب جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی افتخار دیگری از هنر و هنرمندان کشورمان بود که آن را به جامعه هنرمندان تبریک می‌گویم.
وی افزود: به خاطر عدم حضور ایشان در مراسم اخذ جایزه اعلام می‌کنم که با این کار خود توانست به قانون نقض شده و غیرانسانی ترامپ جوابی دهد و به صورتی هوشمندانه موجب تضعیف اعتبار ترامپ شد.
این نماینده مجلس در تذکری از دیوان محاسبات به خاطر ارائه به موقع تفریغ بودجه 94 که کمک خوبی در بررسی بودجه و همچنین فعال کردن سیستم برخط و نظارت حسابرسی کرده، تشکر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.