به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح گازرسانی به زاهدان در جمع مردم در میدان گاز این شهر اظهار داشت: این سفر سومین سفرم به استان عزیز سیستان و بلوچستان است البته سفر استانی محسوب نمی شود اما سفر وفای به عهد است.

وی افزود: در سفر نخست وعده هایی به شما مردم عزیز دادیم و شما عزیزان نیز مطالباتی داشتید، طرح ها و پروژه هایی به مردم اعلام شد که ما همه توان و تلاشمان را برای اجرای آنها به کار خواهیم گرفت.
رئیس جمهوری گفت: بسیار خوشحالم که خیلی از وعده ها محقق شد و وعده های دیگر نیز انجام خواهد شد البته آنچه انجام گرفته در سایه وحدت و انسجام مردم عزیز این استان اعم از شیعه و سنی، بلوچ و سیستانی و اقوام مختلف بوده است.
وی تصریح کرد: من باید از مردم بزرگوار سیستان و بلوچستان بخاطر امنیت، آرامش و انسجام موجود تشکر کنم امروز دیگر مرزهای شرقی ما ناامن نیست امروز به همت علما، طوایف و مردم و در سایه ایثار نیروهای مسلح، سپاه ما، بسیج ما، ارتش ما و نیروهای امنیتی ما همه ذهن ها به سیستان و بلوچستان امن برای توسعه این سرزمین و ایران عزیزمان معطوف است.
دکتر روحانی گفت: تلاش کرده ایم با همه همسایگان این استان «افغانستان، پاکستان و عمان» حسن همجواری، برادری و همسایگی صمیمی داشته باشیم ما باید با همه برادرانمان در این منطقه و همه همسایگان ایران با برادری و اخوت برای توسعه کل منطقه تلاش کنیم.
وی افزود: توسعه شرق کشور و توسعه سواحل مکران از اهداف مهم دولت بوده و هست، انسجام و وحدت ملی و مذاهب و اقوام در سراسر ایران از اهداف مهم دولت بوده و امروز همین روند حاکم است.
وی گفت: امروز شاهد تحول بزرگی در سیستان و بلوچستان و شرق کشور خواهیم بود بزودی طرح های بزرگی در بندر چابهار افتتاح می شود به طوری که ظرفیت این بندر از 2،5 میلیون تن به 8،5 میلیون تن خواهد رسید و معنایش یک تحول بزرگ برای سیستان و بلوچستان، منطقه و کشورهای همسایه خواهد بود.
رئیس جمهوری بیان کرد: در سند همکاری برای چابهار نخست وزیر هندوستان و رئیس جمهوری افغانستان حضور داشتند که در زمان امضای آن سند نخست وزیر هندوستان اعلام کرد جهان یک قرن دیگر خواهد فهمید که این سند چه تحول و اثری گذاشته است.
وی افزود: استان سیستان وبلوچستان تنها استان ماست که با اقیانوس ارتباط دارد و تنها استانی است که ایران عزیز را به اقیانوس هند و دیگر اقیانوس ها متصل می کند.
دکتر روحانی با قدردانی از وزرا، استاندار، فرمانداران، امامان جمعه، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان همه مسئولان به خاطر همه تلاش هایی که در اجرای طرح ها انجام داده اند گفت: همه دست در دست هم دادیم که امروز شاهد تحول باشیم.
وی اظهار داشت: بر اساس اعلام استاندار سیستان و بلوچستان این استان در 2 سال اخیر 120 هزار نوجوان بازمانده از تحصیل را جذب مراکز آموزشی کرده است که این کار بسیار بزرگی در زمینه علم و دانش و پرورش فرزندان این سرزمین است.
وی افزود: از بخش بهداشت و درمان تشکر می کنم که از ۶ هزار پروژه سلامت در کشور ۶۰۰ پروژه یعنی ۱۰ درصد را در این استان اجرا کرده و یا در حال اجرا دارد.
روحانی گفت: در سفر نخست قول دادم برای شناسایی معادن اقدام شود که نوار 20 کیلومتری از شمال تا جنوب استان طرح شناسایی انجام شود که بر اساس اعلام وزیر صنعت و معدن دهها معدن ارزشمند از طلا، مس و آهن و غیره در این استان وجود دارد ما باید معادن را آباد کنیم که جوانان ما مشغول به کار شوند.
رئیس جمهوری اظهار داشت: تمام تلاش دولت در سیاست داخلی ، خارجی و مذاکرات هسته ای و برجام نهایتا توسعه ایران و اشتغال جوانان بوده است.
وی افزود: برای اشتغال نیاز به سرمایه ، فناوری نوین، آموزش و تحرک داریم در این مدت زمینه برای فعالیت سیستان و بلوچستان در زمینه معادن آماده شده است.
وی بیان کرد: کار بزرگ دیگری که در کنار طرح توسعه بنادر انجام شد، مساله توسعه راه آهن است تا خط آهن از چابهار تا زاهدان تا خراسان و سرخس باید ادامه پیدا کند، اینکار در بخش های مختلف آغاز شده و باید ادامه پیدا کند و این پروژه عظیم به ثمر برسد.
دکتر روحانی ادامه داد: راه آهن از طرف شمال در اینچه برون افتتاح شد و ایران را به کشور همسایه متصل کرد در این سمت هم راه آهن از زاهدان تا چابهار تا خراسان جنوبی و رضوی متصل شود تا شرق توسعه یافته را تجربه کنیم.
وی افزود: شرق توسعه یافته به نفع کل کشور، همسایگان شرقی و جنوبی و جوانان امروز و فردای ماست.
رئیس جمهوری با اشاره به طرح گازرسانی به زاهدان گفت: یک کار بزرگ این بود که ما امروز شاهد روشن شدن مشعل گاز در زاهدان و در آینده روشن شدن مشعل گاز در زابل و چابهار و در گام های بعدی تمام شهرستانهای این استان عزیز از شمال تا جنوب از شرق تا غرب باشیم.
وی اضافه کرد: گاز یک فعالیتی است که هم برای رفاه مردم و هم زیر ساختها و صنایع و دیگر مشاغل و بنگاههای اقتصادی است.
دکتر روحانی گفت: آنچه که 2 سال پیش در همین زاهدان به مردم وعده داده شد گاز رسانی بود که امروز شاهد روشن شدن مشعل گاز هستیم.
به گزارش ایرنا دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی روز سه شنبه وارد زاهدان شد و در مراسمی متمرکز باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان، هواپیمایی تفتان ایر، معدن و مس چهل کوره، طرحهای مخابراتی و بزرگراهی سیستان و بلوچستان را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.