به گزارش ایرنا کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی بوکو حرام، ابراز نگرانی شدید دبیرکل سازمان ملل از تنش ها در صحرای باختری و تاکید رییس جمهور زیمبابوه برای عدم تحمیل جانشین به جای خود به حزب حاکم از جمله اخبار مهم قاره آفریقا در روز یکشنبه هستند.

** کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد بوکوحرام در استان بورنوی نیجریه
پایگاه خبری 'نیجریه امروز' روز یکشنبه به نقل از سخنگوی دولت محلی ایالت بورنوی نیجریه از کشته شدن 'توکور باما' یکی از فرماندهان ارشد گروه ترویستی بوکوحرام وابسته به القاعده در این کشور خبر داد.
براساس این گزارش، این نیروها امروز با یورش به مواضع تروریست ای بوکوحرام، باما را در منطقه بولونکو در شهر 'باما' در ایالت بورنوی این کشور غافلگیر و از پای درآوردند.

** ابراز نگرانی شدید دبیرکل سازمان ملل از درگیری ها در صحرای باختری
خبرگزاری شینهوای چین امروز از نیویورک گزارش داد که 'آنتونیو گوترش' دبیر کل سازمان ملل متحد از بروز تنش های فزآینده در 'الکرکرات' منطقه ای حائل در جنوب صحرای باختری ابراز نگرانی شدید کرد.
این گزارش به نقل از بیانیه سخنگوی سازمان ملل افزود که دبیرکل همچنین از طرف های دخیل در این مناقشه خواست ضمن خویشتنداری کامل، همه تدابیر لازم را برای جلوگیری از وخامت اوضاع در منطقه به کار گیرند.

** رییس جمهور زیمبابوه برای ماندن در قدرت جانشینی به حزب حاکم تحمیل نمی‌کند
خبرگزاری رویترز امروز از هراره گزارش داد که 'رابرت موگابه' رییس جمهور زیمبابوه برای ماندن بیشتر در راس قدرت کشورش، گفت که قصد ندارد فردی را برای جانشینی خود به حزب حاکم تحمیل کند.
وی که ۳۶ سال در مسند قدرت است در این خصوص گفت: 'باوجود اینکه قصد ندارم فردی را به جانشینی خود به حزب حاکم تحمیل کنم، اما چنانچه این حزب به این نتیجه برسد که او باید استعفا دهد، یک نشست فوق‌العاده در کنگره حزب برگزار می‌کند تا رهبر جدید تعیین شود.
موگابه اظهار داشت: 'برخی به من می‌گویند که پیش از بازنشسته شدن جانشینی برای خودت انتخاب کن. آیا این تحمیل نیست؟ پس چرا من باید کسی را به حزبم تحمیل کنم؟'

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.