به گزارش مهر، محمد باقر نوبخت عصر امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان و کارگرده ملی مبارزه با ریزگردها اظهار کرد: دومین حضورم در این سالن هست. این توفیق را داشتم تا در سفر ریاست جمهوری در سال ۹۲ به این استان به همراه اعضای هیئت وزیران برای بررسی مسائل و مشکلات استان و تصمیم گیری برای رفع آنها جلسه ای در این فضا تشکیل شد.
وی خطاب به روحانی گفت: شما در سفر قبلی به خوزستان گفتید رئیس جمهور نسبت به اصلاح اراضی، کانال کشی و اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتار که بعد از ابلاغ مقام معظم رهبری بدون اجرا مانده بود، متعهد می شود. همچنین فرمودید به هیچ وجه به جز برای آب شرب نباید آبی منتقل شود. طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به هیچ وجه مشکل اعتباری ندارد و پول به هر مقدار صورت وضعیت تنظیم و ارائه شده آماده است.
نوبخت تصریح کرد: آنچه که می توانیم از مجموع و انبوه طرح ها و مشکلات هر استان طی دو سال آینده حل کنیم، انجام می دهیم. یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ما ابلاغ شده که ۱۰۰ درصد آن برای رفع مشکلات این استان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه سه ردیف بودجه ای برای خوزستان در سال جاری وجود دارد، گفت: اعتبارات ملی عمرانی برای سال جاری، ۷۳۶ میلیارد تومان بود که خوزستان از نظر مقدار در بین همه استان های کشور رتبه دوم را حائز است. ردیف بعدی ما ردیف های استانی ویژه است که خوزستان با ۱۵۱ میلیارد تومان در این زمینه سومین جایگاه را در سطح کشور دارد. آخرین بخش نیز از هفت هزار میلیارد تومان دارایی های تملک دارایی خوزستان در صدر قرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اعلام اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان برای طرح های آب و برق به خوزستان اختصاص دادیم، گفت: کارگروه راست آزمایی از سوی سازمان برنامه و بودجه به ریاست امور تولیدی و آب کشاورزی تشکیل و گزارش کامل آن را تهیه کردم.
نوبخت تأکید کرد: هیچ طرح انتقال آبی به جز آب شرب از سرشاخه های کارون اجرا نمی شود و اگر یک قطره آب خارج شده باشد و یا اینکه ریالی برای انجام آن پرداخت شده باشد مسئولیت آن را می پردازم. ۳۰ میلیارد تومان علی الحساب برای طرح نهال کاری در خوزستان به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شد. امیدوارم هرچه سریع تر این خاک و غباری که امروز نه بر چهره این استان بلکه بر دل مردم ایران می نشیند را هرچه سریعتر رفع کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.