به گزارش ایرنا به نقل از سایت ریاست جمهوری آذربایجان، کمیته دولتی گمرک و نیروی مرزبانی این کشور موظف به انجام مذاکرات با نهادهای جمهوری اسلامی ایران و اجرای اقدامات لازم برای افزایش ساعات کاری گذرگاه های مرزی جمهوری آذربایجان با کشورمان و ارایه گزارشی ظرف سه ماه آینده در مورد نتایج این موضوع شد.
همچنین بر اساس این دستور الهام علی اف اداره دریانوردی،کشتی رانی و بندر بین المللی باکو برای سازماندهی گردشگری دریایی در خزر قرار است مذاکراتی را با کشورهای ساحلی دریای خزر انجام دهند و در چهارماه آینده نتایج آن را در گزارشی به رئیس جمهوری این کشور ارایه کنند.
بنا به این دستور رئیس جمهوری آذربایجان، موسسه دولتی خدمات عمومی و نوآوری های اجتماعی موظف شد، شرایط لازم برای اتباع خارجی جهت دریافت ویزای الکترونیک در همه گذرگاه های مرزی این کشور را فراهم کرده و در سه ماه آینده گزارشی را به رئیس جمهوری آذربایجان ارایه کند.
همچنین وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان باید اطلاعات لازم درباره شرایط فراهم شده برای اتباع خارجی جهت دریافت ویزای الکترونیک و آنی در حین ورود به گذرگاه های مرزی این کشور را در سایت رسمی خود و نیز در سایت سفارت خانه و کنسولگری های جمهوری آذربایجان در خارج از کشور بگنجاند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.