به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌همت بناری روز دوشنبه دوم اسفندماه در نشستی خبری گفت: همایش حوزه انقلابی با چهار هدف آغاز به کار کرده است که هدف اول لبیک‌گویی به ندای مقام معظم رهبری در این زمینه و تقویت بعد انقلابی‌گری در حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: تبیین شاخصه‌های حوزه انقلابی، دست‌یابی به راهکارهای حوزه انقلابی و ایجاد گفتمان در این زمینه و زنده نگهداشتن سخنان مقام معظم رهبری از دیگر اهداف این همایش است.

بناری افزود: انقلابی‌گری یکی از مولفه‌های اساسی سیره اهل‌بیت بوده است و تمامی مشکلاتی که در این مسیر متحمل شده‌اند نشانه‌ای از این مسئله است.

بناری با اشاره به ویژگی‌های این همایش اظهار کرد: جنبه علمی پژوهشی همایش، مشارکت عمده نهادهای حوزوی در همایش و توجه ویژه به طلاب خواهر از جمله ویژگی‌های چندگانه این همایش است.

وی با بیان اینکه در مدت کمتر از سه ماه، صد مقاله به همایش رسیده است عنوان کرد: مجموعه مقالات در دو مجلد چاپ خواهد شد همچنین ۱۵ مصاحبه با استادان حوزه در ۲۰۰ صفحه برای چاپ آماده شده است.

دبیر علمی همایش افزود: در کنار همایش، نمایشگاهی از آثار حوزه انقلابی نیز به نمایش در می‌آید و ویژه‌نامه‌ای نیز طراحی شده که در صحنه همایش ارایه خواهد شد.

وی اظهار کرد: گزارش دبیر، ارائه مقالات، سخنرانی مدیر حوزه و تقدیر از ده مقاله برتر از جمله برنامه‌های این همایش است.

بناری گفت: در نوبت عصر این همایش نیز از آیت‌الله شرعی به عنوان فردی که در تاسیس حوزه خواهران نقش کلیدی داشته است تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این همایش روز پنجشنبه ۵ اسفندماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد بیان کرد: نوبت صبح از ۹ تا ۱۲ در سالن همایشات دارالشفاء و نوبت عصر نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن همایشات جامعه الزهراء برگزار خواهد شد.

وی افزود: چندین نهاد حوزوی در برپایی این همایش مانند مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه خواهران، جامعة المصطفی(ص)، جامعه الزهراء، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت حوزه، مدیریت پژوهش و تحقیقات کاربردی روحانیت و مجمع طلاب و فضلای مسجد سلیمان مقیم قم مشارکت دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.